Klaipėdoje Ligoninių miestelyje atidaryta pirmoji kombinuotų kelionių jungtis (KKJ)

2014-11-25

Klaipėdoje Ligoninių miestelyje atidaryta pirmoji kombinuotų kelionių jungtis (Kombinuotų kelionių jungtis)

Kombinuotų kelionių jungtį žurnalistams pristatė Universitetinės ligoninės vadovas prof. Vinsas Janušonis, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė, kiti miesto politikai. Šitas informacinis kelio ženklas – pirmasis ir kol kas vienintelis Lietuvoje. Agnės Jonikaitytės nuotrauka.

Ši jungtis Klaipėdoje suderina pasaulyje įprastus Park and Ride, Bike and Ride bei Kiss and Ride terminalus. Joje galima pasistatyti automobilį ir tęsti kelionę autobusu, pasistatyti dviratį ir tęsti kelionę autobusu, atvežti iki stotelės keleivį savo automobiliu ir [pabučiavus] paleisti jį tęsti kelionę autobusu.

Čekijos Kiss and Ride kelio ženklas

Panašaus kaip Klaipėda dydžio miestai paprastai turi ne vieną terminalą. 230 tūkstančių dydžio Anglijos Norvičo prieigose yra net šeši Park and Ride terminalai.

F: Anglijos Park and Ride kelio ženklas

Šiaurine kryptimi į Klaipėdą ne sezono metu darbo dieną atvyksta ir iš jos išvyksta apie 25 tūkstančius automobilių. Mieste jie teršia aplinką, sudaro spūstis, blogina miestiečių gyvenimo kokybę. Todėl pirmoji KKJ įrengta kaip tik šioje daugiausia rūpesčių keliančioje kryptyje. Joje savo automobilį pasistatę vairuotojai taupys savo lėšas ne tik kurui, bet ir išlaidas parkavimui miesto centre.

Tos išlaidos ateityje tikrai nemažės. Miesto valdžia laikosi Strateginiame plane įrašytos nuostatos organizacinėmis priemonėmis ir finansiniais instrumentais kurti draugišką pėstiesiems ir visuomeninio transporto keleiviams aplinką. Riboti gatvių pralaidumo ištekliai, manome, ir toliau bus prioriteto tvarka skiriami autobusams, o ne į miestą suvažiuojantiems lengviesiems automobiliams. O pigaus parkavimo galimybės bus paliktos tik centre gyvenantiems, o ne iš aplinkinių rajonų atvažiavusiems automobilininkams.

Ligoninės KKJ vien dėl ribotos savo talpos nėra pajėgi išspręsti šiaurine kryptimi į Klaipėdą atvykstančių tūkstančių automobilių parkavimo problemos. Jos paskirtis yra kuklesnė. Tai – pilotinis projektas, kuriuo bus gludinami techniniai ir IT sprendiniai, tobulinamas viešojo transporto maršrutų ir grafikų tinklas, įvertinamos saugumo, apkrovų sezoniškumo problemos. Dabar įrengtos 42 nemokamos (užkardą vairuotojas atidaro priglausdamas prie nuskaitymo įrenginio galiojantį miesto autobuso bilietą) parkavimo vietos automobiliams, 30 vietų dviračiams. Artimiausiais mėnesiais bus įrengta 10 saugomų vietų dviračiams ir 2 vietos statyti ir įkrauti elektromobilius. Pirmasis KKJ etapas kainavo pusę milijono litų, 85% šios sumos bus padengta iš ES fondų.

Strateginiame miesto plane yra numatyta įrengti daug imlesnes automobiliams KKJ visose pagrindinėse į miestą vedančiose kryptyse, prireikus ir plėsti ir ligoninių KKJ. Kad jos veiktų idealiai, reikalinga sukaupti šios KKJ eksploatavimo patirties, kuri leistų išvengti klaidų didesniuose projektuose: Lietuvoje mokytis ir semtis patirties neturime iš ko - esame pirmieji.

Prašome palaukti
Komentarai (4)
Karolis
IP: 193.219.76.234
Šaunu, kad viskas juda ir eina į priekį. Naujovės yra gerai. Tačiau, gal pirmiausia reikėtų susirūpinti "kadrų", t. y., autobusų vairuotojų, darbo kokybe. Pats viešuoju transportu nesinaudoju, tačiau užteko priverstinų 20 minučių, kad praeitų noras dar kada nors sėsti į autobusą. Geriau jau "mikriukas". Ir nekalbėkime apie skundus, nes tai negelbėja. Autobusuose, kaip ir visose viešose vietose, trūksta elementaraus žmogiškumo, mandagumo ir ramybės. Sėkmės darbuose.
Rajiv
IP: 58.11.127.221
Smalsumo dėlei pastebėsiu, kad kitą kart daadyamrs tokį įrašą, nurodyk šaltinį ar bent informacija kuria remies, nes dabar galima galvot, kad iš kavos tirščių išbūrei. Juokauju žinoma, tik tiek, kad kaip skaitytojui būtų maloniau žinot kuo remies vienu ar kitu atveju.