Pokyčiai nuo spalio 10 dienos

Nuo pirmadienio, spalio 10 dienos, keičiame kai kurių maršrutų tvarkaraščius – tuos keitimus sąlygojo pakitę keleivių srautai ar eismo sąlygos. Laikinai keičiame kai kurias trasas – tai jau dėl  statybininkų poreikių. Ir pristatome dvi naujai įrengtas stoteles. Tvarkaraščių pokyčiai 2A maršrute trumpiname intervalus tarp reisų. Nežymiai pajudinome važiavimo laikus piko metu; 35 maršrute dėl spūsčių koreguojame važiavimo laiko trukmes, perstyguojame grafiką, kad labiau atitiktų realybę. Keliomis minutėmis paankstinome pirmų rytinių reisų išvykimus iš pradinių stotelių; M6 maršrute pirmadieniais-ketvirtadieniais retiname vakarinius reisus, dažniname dienos važiavimus. Trumpėjant šviesiam paros laikui, pakoreguotas tvarkaraštis tiksliau atitiks kelionių poreikį. Naujieji grafikai paskelbti mūsų Tvarkaraščių skiltyje.   Apvažiavimai 13 maršrute keičiame apvažiavimų trasą, darbai per tris savaites (pradžia buvo rugsėjo 15 dieną https://www.klaipedatransport.lt/lt/naujienos/koreguojame-13-ojo-trasa-909 ) šiek tiek pasislinko Klemiškės gatve, pagal tai koreguojame trasą (žr. pridėtą schemą). Atkreipiame dėmesį, jog į naująjį lankstą perkelta Laikinoji Barškių stotelė; 1, 1A, 9A, 12 ir 16 maršrutuose nuo pirmadienio 11 val. iki antradienio 8 val. trumpiname trasą iki Škunų stotelės (žr. pridėtą schemą). Tam laikui geležinkelininkai remonto darbams uždaro pervažą Jūrininkų prospekto pradžioje, tad nebus galimybės autobusams privažiuoti iki galinės Vakarų stotelės. 20 maršruto trasą taip pat keisime dėl geležinkelininkų - nuo trečiadienio. 2022-10-12 nuo 11:00 val. iki 2022-10-13 08:00 val. ir 2022-10-14 nuo 11:00 iki 15 d. 17:00 val. remonto darbams bus uždaroma geležinkelio pervaža Senosios Smiltelės gatvėje, tad autobusas turės daryti lankstą. Pradėjus reisą bus važiuojama įprasta trasa iki Smeltės stotelės, tada apsisukama ir grįžtama ta pačia trasa ir išvažiuojama per apylanką Nendrių ir Minijos gatvėmis (žr. pridėtą schemą).   Naujos stotelės 18 maršrute įrengta nauja Pievų stotelė Šiaurės prospekte greta “Regitros” (žr. pridėtą schemą). Pasiekti autobusu šią įmonę bus patogiau; M8 maršrute įrengta tik maršrutiniam taksi skirta stotelė Kretingos gatvėje, greta Sodų stotelės (žr. pridėtą schemą). Kaip ir kitų papildomų tik maršrutiniams taksi skirtų stotelių, šios taip pat nėra informacinėje sistemoje, ji irgi neturi pavadinimo. Maršrutinis taksi čia stoja pagal keleivių pageidavimą.      

Trumpiname Klientų aptarnavimo centro darbo laiką

Pakilusios elektros, kitų energetinių resursų kainos verčia taupyti ir mus. Be to šio mėnesio  statistika rodo, jog po 17:00 kasdien turėjome vos 1-2 klientus. Todėl Klientų aptarnavimo centro darbo laiką trumpiname viena valanda ir nuo pirmadienio, spalio 3 dienos, Klientų aptarnavimo centras bus atidarytas darbo dienomis nuo 8:00 iki 17:00.             Kontaktuoti ir tvarkyti rūpimas problemas, nesant galimybės ateiti  sutrumpintu darbo laiku, kviečiame nuotoliniu būdu. Turime įdiegę instrumentus internetu teikti kiekvieną standartinę paslaugą. Pasirinkite, prašome, iš pridėto sąrašo Jums rūpimą, ir išbandykite, jeigu iki šiol dar nesinaudojote. Mūsų nuomone, siūlomų instrumentų sąsaja yra intuityvi, nereikalaujanti didelių pastangų. Tačiau jeigu naudojantis jais kiltų problemų – skambinkite arba rašykite, tie kontaktai taip pat pridėti. Rekomenduojame pirkti terminuotus ir kartinius bilietus, pasipildyti bilieto sąskaitą, mokėti už parkavimo abonementus ir leidimus, teikti prašymus ir paklausimus nuotoliniu būdu žemiau nurodytomis prieigomis ir kontaktais.   Paslaugos rūšis El. prieiga Terminuotų el. bilietų pirkimas, el. bilietų sąskaitos pildymas https://bilietas.klaipedatransport.lt/ Kartiniai el. bilietai (mobilioji aplikacija e.Ticket Klaipėda) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.klaipeda.app https://apps.apple.com/us/app/id1444758099 Parkavimo leidimai https://pparking.klaipedatransport.lt/   Informacijos rūšis Kontaktai Viešojo transporto grafikai, maršrutai ir pan. dispecerine@klaipedatransport.lt Bilietų įsigijimas, galiojimas ir pan. bilietas@klaipedatransport.lt Administraciniai nusižengimai, kontrolė ir pan. kontrole@klaipedatransport.lt Parkavimo leidimai, abonementai ir pan. leidimai@klaipedatransport.lt Bendroji informacija sekretoriatas@klaipedatransport.lt 8 800 12344   Bendrąją informaciją ir konsultacijas keleiviams, kurie iki šiol neturėjo bilietų pildymo internetu patirties, suteiksime nemokamu telefonu 8 800 12344.

Studentų lenktynės: automobilis finišavo arčiau galo

Trečiadienio rytą Klaipėdoje jau 14 kartą atliktas eksperimentas, kurio metu aiškinamasi, kuris keliavimo būdas leidžia rytinio piko metu greičiausiai nukakti iš pietinės miesto dalies iki Klaipėdos universiteto miestelio. Tai be abejonės daugiausiai dėmesio kasmet sulaukiantis Judriosios savaitės renginys uostamiestyje. Studentai vėl judėjo beveik 8 kilometrų  trasa nuo Smiltelės stotelės iki KU Rektorato. Buvo lenktyniaujama septyniais judėjimo būdais: maršrutiniu taksi ir autobusu-ekspresu, paspirtuku, automobiliu ir elektromobiliu, dviračiu bei bėgte. Šiomis lenktynėmis nėra siekiama kokių nors rekordų – tiesiog realiomis sąlygomis įvertinamas miesto infrastruktūros patogumas įvairioms transporto rūšims. Rezultatai   1. Alvydas Jokubauskas, elektrinis paspirtukas, 21 min 57 sec; 2. Viktor Chudnickij, dviratis, 22 min 09 sec; 3. Karolina Klimavičienė, elektromobilis, 24 min 21 sec; 4. Ahmet Batikany, autobusas, 24 min 31 sec; 5. Urtė Jonkutė, maršrutinis taksi, 30 min 10 sec; 6. Airidas Rupšas, automobilis, 33 min 32 sec; 7. Tautvydas Benetis, bėgikas, 50 min 08 sec.   Rezultatai lyginant su praėjusiais metais:   Neįprastai ilgai šį kartą važiavo maršrutinio taksi keleivė. Atvažiavo mikroautobusas jau vėluodamas, nes prieš atvažiuodamas dažnai stojo rinkdamas keleivius. Vėliau dažnai stojo juos išleisdamas. Miesto centre yra tik maršrutiniams taksi skirtos dar dvi papildomos stotelės; kelionėje čia visur sustota. Galima daryti išvadą, jog maršrutinis taksi laiko pranašumą prieš autobusą turi ne piko laikais, kai jam neprireikia stoti kiekvienoje stotelėje.  Automobilio su vidaus degimo varikliu kelionės trukmę sąlygojo ilgesnė trasa aplenkiant Tiltų gatvę bei bendros eismo sąlygos. O eismo sąlygos pirmiausia priklauso nuo lengvųjų automobilių kiekio gatvėse. Užtikrintai galime pasakyti, jog jų kasmet daugėja. Naujaisiais “Regitros” duomenimis, nuo metų pradžios lengvųjų automobilių Klaipėdoje įregistruota 814 vienetais daugiau ir dabar jų skaičius siekia 74 164. Proporcingai auga ir rajone registruotų automobilių skaičius. Šitas srautas kasryt ūžteli į miesto gatves. Nei parkavimo problemos, nei spūstys, nei aukštos kuro kainos, nei ilgesnis kelionės laikas nepriverčia automobilininkų daugumos keisti savo įpročių ar bandyti alternatyvas – tokia, jau tradicine tapusi, išvada ir po šių lenktynių. Šių metų glaudi laike lenktynių lyderių grupė (tarp 1 ir 4 vietos yra tik pustrečios minutės skirtumas) rodo, kad Klaipėdoje greičiausias kelionė būdas piko metu yra elektrinis paspirtukas, dviratis, elektromobilis ir ekspreso autobusas. Ir jeigu elektromobilį ne kiekvienas gali įpirkti ir išlaikyti, tai kiti trys pasirinkimai yra prieinami daugumai. Lenktynės nuo starto iki apdovanojimų ceremonijos buvo transliuojamos gyvai, pasižiūrėti šią laidą verta ir dėl to, kad kviesti miesto valdžios, policijos vadovai, eismo dalyviai joje komentavo ir bendrąsias visiems rūpimas eismo problemas: spūstis, eismo dalyvių įpročius, infrastruktūros plėtrą. Toks jau per eilę metų nusistovėjęs laidos standartas leidžia neformaliai, užtat iš esmės aptarti transporto rūpesčius mieste. Prieš kiekvienas tokias lenktynes dalyviai instruktuojami laikytis saugaus eismo reikalavimų; visais metais lenktynės vyko saugiai, be incidentų. Lenktynių dalyvius finiše tradiciškai pagerbė miesto mero pavaduotojas Arvydas Cesiulis, KMSA direktorius Gintaras Neniškis, KU rektorius prof. Artūras Razbadauskas, gausus žurnalistų būrys. VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ l.e.d.p. Andrius Samuilovas    

Pirmosios rudeninių tvarkaraščių korekcijos

Paprastai priemiesčio maršrutų rudeninius tvarkaraščius tiksliname tik rugsėjo pabaigoje, kai nusistovi keleivių srautai ir išryškėja stabilus lengvųjų automobilių sudaromų eismo sąlygų dienos charakteris. Ir šiemet mėnesio pabaigoje ar kito pradžioje peržiūrėsime viso tinklo grafikus.             Tačiau dviejose kryptyse korekcijos nebegali laukti mėnesio pabaigos. Todėl jau nuo pirmadienio, rugsėjo 19 dienos, darome šiuos keitimus: Klipščių kryptimi: 14 maršrute darbo dienomis pertvarkome tvarkaraštį. Darbo dienomis dažniname rytinio piko reisų intervalus 7:00-7:30 metu iš Klipščių į miesto pusę. Tuo laiku intervalas tarp reisų sutrumpės iki 6 minučių. Popietiniuose reisuose 13:30-15:30 valandomis taip pat dažniname važiavimų intervalus nuo dabar esamų 14 min. iki 12 minučių; 7-ojo maršruto trasą pratęsiame Trušeliuose (žr. pridėtą schemą); ten įrengtos naujos Gilijos ir Gryneidės stotelės. Reisų laikus perdėliojame dėl pakoreguotos trasos ir geresnės koordinacijos su 14-uoju maršrutu.   Gindulių kryptimi:   25 maršrute dėl vėlavimų 3 min. ankstiname 7:00 reisą iš Plikių iki 6:57. Šiek tiek perdėliojame važiavimo trukmes; 35 maršrute dėl vėlavimų 4 min. ankstiname 6:56 reisą iš Smilgynų iki 6:52. Irgi šiek tiek perdėliojame važiavimo trukmes. Pastaruosiuose dviejuose maršrutuose (25 ir 35) šie minimalūs pakeitimai stebimų didelių, dešimtis minučių siekiančių, vėlavimų neišspręs, tačiau turėtų kažkiek sušvelninti situaciją, nes autobusai į "butelio kakliuką" Slengiuose atvažiuos šiek tiek anksčiau ir turėtų sugaišti mažiau laiko ties Gindulių/Slengių žiedu. Situaciją po korekcijos ir toliau stebėsime; prireikus vėl tikslinsime tvarkaraštį.    

Kodėl autobusai kartais važiuoja “traukinuku”?

            Sulaukiame pastebėjimų dėl neritmingo autobusų kursavimo dažnio. Kokioje nors Bibliotekos stotelėje kartais autobuso reikia laukti kelias minutes, o kartais jie atvažiuoja „traukinuku“, vienas po kito. Kodėl taip yra?             Labai trumpai tariant, taip yra dėl dviejų priežasčių. Pagrindinė – Klaipėdoje svarbiausia magistralė yra Taikos prospektas – Tiltų g. - Herkaus Manto gatvė. Ja vežame didžiąją dalį keleivių (šia ašimi iš dalies ar visa ja važiuojantys maršrutai surenka 73 proc. visų kelionių mieste). Netgi tie maršrutai, kurie nutiesti kitomis gatvėmis, paprastai bent trumpą atkarpą važiuoja pagrindine ašimi, kad esant reikalui keleivis galėtų persėsti. Taigi čia tiesiog daugiausia autobusų ir yra. Turgaus stotelėje stoja 20-ies  maršrutų autobusai.             Antroji priežastis – skirtingos kiekvieno maršruto reisų trukmės ir skirtingas atskirais maršrutais riedantis autobusų skaičius – nuo vieno iki keliolikos. Tasai vienintelis paprastai būna tiksliai susietas su darbo pamainos LEZ arba uoste pradžia ar pabaiga, taigi nejudinamas. O pajudinus populiaraus maršruto vieno ar kelių iš keliolikos autobusų išvykimo laikus, išsiderins kursavimo dažnis pradinėje stotelėje. Bet net ir tai nepadėtų: viename rate taip išvengus sangrūdos konkrečioje stotelėje, ji atsirastų kitame reise ar kitoje stotelėje.             Taigi, nieko čia negalima padaryti, viskas liks kaip yra? – Iš esmės taip, tačiau turime šiokių tokių priemonių padėčiai švelninti.             Kai yra racionalus pagrindas, tiesiame maršrutą taip, kad jis kuo trumpesnę atkarpą važiuotų centrine miesto ašimi. Per 20 metų miesto maršrutų skaičius padvigubėjo. Prieš keliolika metų taip nutiesėme 9 ir 15 maršrutus, kurių nebuvo ankstesnėje keleivinio transporto schemoje, kai Klaipėdoje gyveno net daugiau nei dabar gyventojų; kita istorija – patrumpinome 14-ojo trasą, kad nedubliuotų puikiai transportu jau aprūpintos Taikos prospekto atkarpos. Kai kurių kitų maršrutų trasos irgi nutiestos atsižvelgiant į tokią logiką – kad kuo mažiau būtų dubliuojama kitų maršrutų trasa centrinėje ašyje ir būtų išvengta važiavimo „traukinuku“. Tačiau tokie sprendimai nukreipti trasas nuo centrinės ašies galimi tik esant ten pakankamiems keleivių srautams.             Kitas galimas sprendimas – įrengti antrą stotelę. Tokios yra Arenos bei Naujojo turgaus. Dubliuojančiose stotelėse stoja mūsų priemiestiniai autobusai. Dar kitu atveju vieną stotelę autobusas praleidžia – tokia yra Aula Magna stotelė, kurioje nestoja 4,6,24 maršrutų autobusai, nes visai šalia jiems yra P.Lideikio stotelė.             Kaip ten bebūtų, vairuotojams nustatyta taisyklė trečiuoju autobusu privažiavus stotelę keleivių nelaipinti, o palaukti, kol iš jos išvažiuos priekiniai autobusai. Keleivius laipinti jie gali tik jau įvažiavę į stotelę pirmu ar antru numeriu.