Istoriniams maršrutams – nauja kokybė

  Nuo kovo 1 dienos dalyje privežamųjų maršrutų pradės kursuoti naujos, geriausią dabartinį Klaipėdos kokybės standartą atitinkančios transporto priemonės. Pasibaigus senajai sutarčiai su vežėjais, naujame konkurse kokybės kartelė buvo užkelta gerokai aukščiau. Konkurse nugalėjo ir keleivius veš UAB “Klaipėdos autobusų parkas”. 7, 11A, 11B, 15A, 15B, 20, 29 maršrutuose kursuos naujos standartinėmis miesto spalvomis dažytos žemagrindės transporto priemonės, yra aikštelė vežimėliui. Salone yra vaizdo kameros, kondicionierius, įrengtas wifi ryšys. Ta proga verta prisiminti šių maršrutų istoriją, nes kaip tik nuo jų prasidėjo ir maršrutinių taksi integracija, ir bendros regioninės Klaipėdos viešojo transporto sistemos kūrimas. Iki 2012-ųjų mieste buvo maršrutinių taksi perteklius, o naujakurių gyvenvietės priemiestyje viešojo transporto paslaugos iš viso neturėjo. Vykdydami miesto Strateginį planą, sudarėme maksimaliai palankias sąlygas buvusiems maršrutinių taksi vežėjams pereiti į priemiestinių maršrutų aptarnavimą. Laikas parodė, kad tas sprendimas buvo pagrįstas ir tvarus. 2012-ųjų metų mūsų įstaigos ataskaitoje su pasididžiavimu rašėme: “2012-09-03 buvo atidaryti 8 nauji mažos talpos transporto priemonėmis (buvę maršrutiniai taksi) aptarnaujami viešojo transporto maršrutai (…), bendras įstaigos organizuojamų maršrutų tinklas išaugo iki 36 maršrutų, bendras maršrutų ilgis išaugo iki 758 km (2011 metais buvo 544,3 km).” Šiandien mūsų maršrutų trasų ilgis perkopė 1 000 kilometrų. Tačiau savo vietos sistemoje per eilę metų taip ir nesurado 2B maršrutas. Nuo kovo 2 dienos nutraukiame jo kursavimą. Šio tik darbo dienomis kursuojančio mažos talpos autobuso populiarumas tolydžio mažėjo. Esami vienas – du pakankamai apkrauti reisai nebepateisina reguliaraus maršruto išlaikymo. Tiems negausiems Debreceno gatvės, Šilutės plento keleiviams, kuriems buvo patogi ši jungtis su Žvejybos uostu, siūlome alternatyvas su persėdimu (žr. pridėtą schemą). Primename, jog patogiausia planuoti kelionę yra su  https://m.stops.lt/klaipeda/   įrankiu / Trafi  https://www.trafi.com/lt/klaipeda  arba Google maps 

Nuo šiol Klaipėdos „Rimi“ – uostamiesčio viešojo transporto bilietų pildymo paslauga

Klaipėdos gyventojai ir svečiai nuo š.m. vasario 3 d. viešojo transporto elektroninius bilietus gali papildyti uostamiestyje ir jo rajone įsikūrusiuose „Rimi“ prekybos centruose. „Rimi“ tampa oficialiu „Klaipėdos keleivinio transporto“ partneriu, o Klaipėda – antruoju miestu po sostinės Vilniaus, kurio gyventojai, apsipirkdami „Rimi“ tinklo parduotuvėse, turi galimybę įsigyti ir/arba papildyti viešojo transporto bilietus.   „Viena iš mūsų funkcijų ir tuo pačiu įsipareigojimų klaipėdiečiams – efektyvaus viešojo transporto bilietų platinimo organizavimas, todėl siekiame didinti vietų, kuriose miesto gyventojai ir svečiai galėtų patogiai įsigyti bei papildyti viešojo transporto bilietus, skaičių. Parduotuvės – vienos tų vietų, nes čia gyventojai užsuka labai dažnai, jei ne kasdien. Plečiamas bilietų platinimo vietų tinklas taip pat didina viešojo transporto patrauklumą gyventojams, tad vertinu naujausią partnerystę su „Rimi“ tinklu“, – sako Andrius Samuilovas, všį „Klaipėdos keleivinis transportas“ l.e.p. direktorius. „Kasdien siūlydami platų kokybiškų maisto produktų ir kitų kasdienio vartojimo prekių asortimentą pirkėjams, tuo pačiu siekiame užtikrinti, kad jie galėtų lengvai pasiekti parduotuves, o apsipirkę – saugiai ir patogiai grįžti su pirkiniais. Šio tikslo vedini, kartu su Klaipėdos rajono savivaldybe rūpinomės Klaipėdos miesto centrą ir Klipščius jungiančio autobuso maršruto išplėtimu, kai praėjusiais metais atidarėme naujausią „Rimi“ pajūryje. Partnerystė su „Klaipėdos viešuoju transportu“ nuo dabar suteiks pirkėjams dar daugiau galimybių patogiai keliauti iki mūsų prekybos centrų, papildomai neieškant būtų ir negaištant laiko viešojo transporto bilietams įsigyti“, – sako „Rimi Lietuva“ Prekybos centrų valdymo vadovė Irina Miklienė. Pasirašius bendradarbiavimo sutartį su všį „Klaipėdos keleivinis transportas“ bei atlikus būtinus techninius pasiruošimo ir personalo apmokymo darbus, visose uostamiestyje veikiančiose „Rimi“ parduotuvėse galima papildyti elektroninę piniginę, įsigyti elektroninius trumpo galiojimo bilietus, mėnesinius elektroninius bilietus skirtingoms Klaipėdos miesto zonoms, taip pat ilgalaikius – 6-ių ir 9-ių mėnesių galiojimo bei metinius elektroninius bilietus. Šiuo metu uostamiestyje ir jo rajone veikia devyni „Rimi“ prekybos centrai – naujausias 2019 m. spalį atidarytas Klipščiuose. Iš viso praėjusiais metais „Rimi“ tinklą papildė 5 naujos parduotuvės: dvi express formato Vilniuje ir Druskininkuose, trys super formato parduotuvės – viena Klaipėdos rajone, Klipščiuose, ir dvi Panevėžio mieste. Šiuo metu „Rimi“ tinklą sudaro 61 prekybos centras. Šiais ir artimiausius metus vykdant intensyvią plėtrą, iki 2023-ųjų pabaigos „Rimi“ prekybos tinklą sudarys 100 parduotuvių visoje Lietuvoje. 

Automobilių statymas tampa išmanus

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (toliau – KKT) dalyvauja Europos sąjungos projekte „Automobilių statymas tampa išmanus“  (angl. Parking gets smart), kuriuo  siekiama optimizuoti automobilių statymą ir paskatinti piliečius naudoti viešuoju transportu. Ši problema Neringoje, Smiltynėje ir žemyninėje Klaipėdos dalyje, prie keltų, ypač aktuali vasaros sezono metu. Projekto tikslų siekiama naudojant pažangius IT sprendimus. Šiuo metu automobilių vairuotojai, keliaujantys į Smiltynę ar Neringą, apie stovėjimo aikštelių užimtumą Senosios perkėlos prieigose, Smiltynėje ir Nidoje gali spręsti tik atvažiavę į jas. Neradę laisvos vietos, turi sukti ratus ieškodami vietos kur pasistatyti automobilį. Projekto realizacija leis vairuotojams dar kelyje priimti racionaliausią parkavimo sprendimą, taip pat padės apsispręsti dėl naudojimosi viešuoju transportu. Šiaurės rage, Piliavietės automobilių statymo aikštelėje, Smiltynėje ir Nidoje planuojama įrengti transporto priemonių skaičiavimo sistemas, kurios realiu laiku rodys užimtumą šiose vietose. Mobiliosios aplikacijos, e.puslapio ar švieslentės pagalba vairuotojas iš anksto galės įvertinti padėtį ir pasirinkti, kur atvažiavus statyti automobilį ir kokį alternatyvų transportą naudoti. Kartu su KKT projekte taip pat dalyvauja ir Neringos miesto savivaldybė. Ten sezono metu automobilių statymo problema irgi aktuali. Taigi automobilio vairuotojas dar magistralėje galės matyti bendrą parkavimo padėties vaizdą ir Klaipėdoje, ir Neringoje. Tai sumažins perteklinę ridą ieškant laisvos vietos, ir, tikimės, paskatins dalį poilsiautojų statyti automobilį Klaipėdoje ir kelionei į Neringą rinktis viešąjį transportą. O jeigu vis dėlto poilsiautojai nuspręs į Nidą važiuoti automobilių, tuomet – jeigu norės dar ir aplankyti Jūrų muziejų ar delfinariumą, galės apsispręsti dėl alternatyvaus transporto pasirinkimo, matydami užimtų vietų skaičių Smiltynėje.  Projekte dalyvauja partneriai iš Vokietijos, Lenkijos, Švedijos, jų patirtimi remiamės ieškodami optimaliausių sprendimų. Šią vasarą planuojame pradėti realizuoti išmanaus parkavimo projektą, tačiau visiškai įgyvendinti jo dar nespėsime. Darbus planuojame baigti iki 2021 metų pabaigos. Šį projektą vertiname ir kaip pilotinį projektą: rasti sprendiniai galės būti multiplikuojami mieste visur, kur parkavimo vietų užimtumas yra ypač aktualus ir probleminis. Dauomenys bus atviri, taigi atsiras prielaidos ir kitų verslų pridėtinės vertės kūrimui. Projektą remia:  

Tvarkaraščių ir pavadinimų pokyčiai

Nuo vasario 3 dienos didiname 30-ojo maršruto reisų skaičių. Pridedame antrą mašiną, važiavimų skaičius didės dvigubai (žr. pridėtą schemą). Antrasis autobusas kursuos tik mokslo metų laikotarpiu. 100-ajame maršrute nuo vasario 9 dienos - naujas tvarkaraštis; derinamės prie skrydžių pokyčių. Pakeitėme stotelių pavadinimus Nuo vasario 3 dienos taip pat keičiame kai kurių stotelių pavadinimus. VšĮ „Sveikatos Priežiūros Centrui“ persivadinus į „Klaipėdos Miesto Polikliniką“, atitinkamai abiem kryptimis pervadinome su šia įstaiga susietas autobusų stoteles. Pakeisti „Studentų“ (pietų kryptimi) ir „Kretingos“ (šiaurės kryptimi) stotelių pavadinimai į „LCC Tarptautinis Universitetas“ Prakalbės “nebyliosios” stotelės Plečiantis maršrutų tinklui, palaipsniui susikaupė 15 stotelių, kurių garso įrašų neturėjome. Dabar visos jos irgi bus skelbiamos. Pridėjome viena naują stotelių porą maršrute nr. 21A - „Sendvario Pievų” stoteles. Stotelės įgarsintos keleiviams jau įprastu dr. Giedrės Vaičekauskienės balsu.  Keičiasi krypties pavadinimas  Prekybos centras BIG, kurio vardu buvome pavadinę maršrutų kryptis, pakeitė savo pavadinimą. Todėl dabar tvarkaraščiuose ir švieslentėse krypties pavadinimą nurodysime pagal galinę krypties stotelę – “Kurėno”. Prašome į tai atsižvelgti 2, 11A, 11B, 14, 18, 29 maršrutų autobusais važinėjantiems keleiviams. 

2 000 000 maršrutinių taksi keleivių

Sausio 22 dieną Klaipėdoje vežėme 2 000 000 –ąjį maršrutinio taksi keleivį. Kelionių statistiką vedame nuo 2018 metų balandžio 16-osios, kai į Klaipėdos gatves išriedėjo į bendrąją VT sistemą integruoti maršrutiniai taksi.  Dabar kasdien M5, M6, M8 maršrutais pervežame (priklausomai nuo savaitės dienos ir sezono) 2-5 tūkstančius keleivių. Naujos kokybės maršrutiniai taksi leidžia spręsti dvi svarbias miestui problemas: taupyti didžiųjų autobusų ridą tais laikais, kai reise yra vos vienas kitas keleivis; suteikti aukštesnės kokybės paslaugą keleiviui, kuris šiaip jau rinktųsi asmeninį automobilį. Atsargiais vertinimais, mūsų maršrutiniai taksi kasdien sumažina lengvųjų automobilių kelionių mieste skaičių šešiais  šimtais. Taigi, tokia apimtimi visiems eismo dalyviams tapo laisvesnės miesto gatvės. Tuo pačiu mažesnis ir oro užterštumas variklių išmetamosiomis dujomis. Nuo metų pradžios galiojančios VT kainos padidino paskatą už kelionę maršrutiniu taksi atsiskaityti e.bilietu. Jeigu anksčiau skirtumas tarp popierinio ir e.bilieto kainos buvo 5 centai, šiemet elektroninis bilietas už popierinį pigesnis jau dešimčia centų.  Populiarėja ir bendrieji (autobuso+maršrutinio taksi) mėnesiniai bilietai, jų parduodame virš šimto. Tai rodo, kad jau yra stabili dalis klaipėdiečių, kurie maršrutinį taksi renkasi kaip pagrindinę kelionės priemonę.    Artimiausiu metu nei maršrutų tinklo, nei reisų skaičiaus didinti neplanuojame. Maršrutiniai taksi, mūsų vertinimu, jau užima optimalią VT paslaugos dalį, apie 3 procentus. Dabar mūsų rūpestis – analizuoti maršrutinių taksi keleivių srautus ir pagal tai gludinti tvarkaraščius, kad jie kuo geriau atitiktų kelionių poreikius ir ši paslauga išliktų patogia alternatyva kelionei į miesto centrinę dalį, kur jau mažiau laiko trunka paėjėti nuo sustojimo nei rasti vietą automobiliui.

Kaip taupyti išlaidas viešajam transportui?

Miesto taryba gruodžio 19 dieną patvirtino naujas viešojo transporto kainas. Pasikeitė dauguma iš 111 bilietų rūšių kainos, daugiausia jos padidėjo. Tačiau liko nepakitusios kai kurių reikšmingų bilietų rūšių kainos, tad galbūt dabar verta pasiskaičiuoti būsimas išlaidas ir pasirinkti taupiausią bilieto rūšį. Metinis bilietas – pigiausias pasirinkimas Nepasikeitusi išliko visų rūšių metinių bilietų kaina. Vienai dienai neribotas kelionių skaičius mieste kainuoja (naudojantis visos kainos visų dienų metiniu) 70 centų. Atitinkamai, naudojantis pusės kainos (tame tarpe ir Senjoro) lengvatiniu bilietu dienos kelionės kainuos 35 centus, studentams ir moksleiviams 14 centų. Metinio bilieto privalumai akivaizdūs  lyginant jį su mėnesiniais: bendra atskirų 12 mėnesių visų dienų be nuolaidos bilietų kaina dabar yra 26,50X12=318 eurų. O metinio tokio bilieto kaina išlieka 255 eurai. Skirtumas – 63 eurai. Pradinuko bilietą verta pirkti iki pavasario Nepakitusi išliko ir t.v. Pradinuko bilieto kaina – 10 eurų. Jis lieka pigesnis nei du moksleivio mėnesio bilietai, taigi jį verta pirkti iki kitų metų pavasario. Suprantama, tėvai turi įsitikinti, kad vaiko branda jau leidžia jam savarankiškai naudotis viešuoju transportu. Priemiestyje įmanoma važiuoti senomis kainomis Priemiesčio maršrutuose, skirtingai nei mieste, mokama ne už kelionės faktą, o už nuvažiuotą atstumą, taigi tarifinė kiekvieno maršruto lentelė yra laiptuota – toliau važiuojant ir mokama daugiau.  Dabar kelionės kaina, priklausomai nuo atstumo, padidės dar 10 – 30 centų. Tiek daugiau teks mokėti perkant bilietą (o taip kol kas daro dauguma priemiesčio keleivių) iš autobuso vairuotojo. Tačiau kelionės kaina nepasikeitė tiems priemiesčio keleiviams, kurie už kelionę atsiskaito prisiregistruodami/išsiregistruodami: žymi e.bilietą skaitytuve tiek įlipę, tiek ir išlipdami. Šios dabar nustatytos kainų žirklės ne tik leis priemiesčio keleiviams taupyti išlaidas, tačiau ir, manome, turėtų paskatinti už kelionę atsiskaityti modernesniu, vairuotojo negaišinančiu būdu; taip paspartėtų ir pati kelionė. Internetas – būdas taupyti Kokios rūšies, kokio termino bilietais bepasirinktumėte naudotis, internetu perkamas bilietas įprastai bus pigesnis nei įsigyjamas kioske. Metinio, tarkim, bilieto atveju tas skirtumas siekia 15 eurų. Tačiau kioske perkant permokama ir už mėnesinį bilietą. Taigi, daugeliu atvejų išlaidos kelionei nepadidės, jeigu tiesiog pakeisite bilieto pirkimo įpročius ir pasirinksite jį pirkti internetu. Dienos bilietą „nupirks“ pati sistema Naudotis e.bilietu verta ir keleiviams, kurie autobusais važinėja labai retai. Bet ir jiems pasitaiko dienų, kai vos ne visą dieną tena praleisti miesto autobusuose. Jeigu toks keleivis už kelionę atsiskaitys žymėdamas popierinį bilietą, jis už kiekvieną kelionę mokės po eurą – nesvarbu, kiek kartų važiuos. Tačiau jeigu jis kartinius bilietus pirks iš paskyros – paprastai kalbant, žymėdamas e.bilietą, - pati bilieto sistema po ketvirtos kelionės automatiškai perskaičiuos sumokėtus pinigus į terminuotąjį tos dienos bilietą. Penktoji ir tolimesnės kelionės, kiek jų bebūtų, tokiam keleiviui jau nebekainuos. Paskyroje – ir bilietas, ir pinigai Savo paskyroje galima turėti ir galiojantį terminuotąjį bilietą, ir pinigų. Kai kuriais atvejais tai racionalu: jeigu kelionės poilsio dienomis labai retos, verta pirkti darbo dienų terminuotąjį bilietą ir dar pervesti į paskyrą pinigų. Bilieto sistema, priglaudus kortelę prie komposterio. atpažįsta terminuotąjį bilietą ir darbo dienomis kaip tik jį ir skaito. Poilsio dienomis nurašomi pinigai iš paskyros. Papildomas privalumas greta darbo dienų bilieto paskyroje turėti ir pinigų – galimybė naudotis maršrutiniais taksi mieste, važiuoti jais į Kretingą ir Palangą, važinėti ir priemiesčio maršrutais.  Kelionių istorija išlaidas leidžia skaičiuoti tiksliai Jau antrus metus savo istoriją skaičiuojanti naujoji e.bilieto sistema leidžia keleiviui savo paskyroje pasižiūrėti kelionių istoriją ir, jeigu jis naudojasi kartiniais bilietais, cento tikslumu susiskaičiuoti savo išlaidas, tarkim, mėnesiui. Bendroji nuovoka gali suklaidinti, ir tokiam keleiviui gali nepagrįstai atrodyti, jog jis transportui išleidžia nedaug, mažiau nei pirkdamas terminuotąjį bilietą. Tuo tarpu kelionių istorija leidžia bilieto rūšį rinktis ne intuityviai, o racionaliai iki cento suskaičiavus ir palyginus išlaidas pagal pasirinktinus bilietų variantus. Tai irgi būdas – jeigu ne visada sutaupyti, tai bent būti ramiam,  kad įprastai pasirenkama bilieto rūšis ir yra pati įmanomai pigiausia pagal kelionių poreikį.

Į EISMĄ PASIŽIŪRĖKIME IŠ AUKŠTO

Bepilote skraidykle filmavome rytinį eismą Liepojos pl./Herkaus Manto g., maloniai siūlome ir jums pasižiūrėti, kokios eismo sąlygos ten yra rytinio piko metu. Šiuo atveju mums rūpėjo, kodėl rugsėjo mėnesį buvo tokie dideli  8E, 3, 5, 9, 14, 17 autobusų nukrypimai nuo grafiko. Dabar, nusistovėjus eismo sąlygoms, turime objektyvius duomenis, kiek ir kur reikia koreguoti tvarkaraščius. Kiekvienų metų rugsėjį lengvųjų automobilių srautas, lyginant su vasara, ženkliai išauga. Vairuotojai po komfortiško vasaros sezono iš naujo bando atrasti optimaliausias trasas, susiplanuoti kelionės laiką kur kas intensyvesniame eisme. Tas adaptacijos laikotarpis užtrunka keletą savaičių, o šiais metais net ilgiau, iki spalio. Filmuota jau dabar, taigi galime manyti, jog matomos eismo sąlygos ir spūsčių lygis bus stabilus ilgam. Bent iki tol, kol kelininkus užklups žiema. Nenutrūkstančios atvykstančių lengvųjų automobilių kolonos kelia ir klausimą: o kur mieste visi šie atvažiavę automobiliai stovės per visą darbo dieną? Ar užteks jiems vietos nelipant ant žolyno, šaligatvio, ar klaipėdiečiai tikrai yra patenkinti automobiliais užkimštu miesto centru? Filmuotasis vaizdas mums jokių netikėtų naujienų nepateikė: mes žinome bendrąsias eismo sąlygas pagal savo autobusų GPS duomenis, galime stebėti tiek tikrojo laiko, tiek istorines eismo aplinkybes pagal autobusų pozicionavimą trasoje. Tačiau filmavimas mums leidžia detaliau, konkretizuojant pagal sankryžas, įvertinti esamus eismo reguliavimo sprendinius ir jų įtaką viešojo transporto kursavimui, įvertinti lengvųjų automobilių vairuotojų pagarbos „A“ juostai lygį. O tada jau iš naujo gludinti autobusų tvarkaraščius, kad nustatytasis ir faktinis atvykimo laikas sutaptų.