BEKONTAKTĖS BANKO KORTELĖS NAUDOJIMAS VIEŠAJAME TRANSPORTE
1. Kokias banko korteles galima naudoti?
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ organizuojamame viešajame transporte galima naudotis visomis „MasterCard“, „Maestro“, „Visa“, „Visa Electron“ bekontaktėmis banko kortelėmis (arba išmaniaisiais įrenginiais, susietais su banko kortele). Bekontaktę sąsają rodo kortelės logotipas ant el. bilietų skaitytuvo. Svarbu: fizinė banko kortelė ir telefonas ar kitas išmanus įrenginys, susietas su ta pačia banko kortele, yra dvi skirtingos laikmenos, jei žymite kortelę, ją ir pateikite kontrolės metu; analogiškai žymint telefoną.
2. Kokiose viešojo transporto priemonėse jomisgalima naudotis?
Bekontakte banko kortele (arba išmaniaisiais įrenginiais, susietais su banko kortele) galima naudotis visose mūsų viešojo transporto priemonėse, kuriose esantis skaitytuvas turi atitinkamos bekontakčio mokėjimo priemonės logotipą ir specialius lipdukus.
3. Kokius bilietus galima nusipirkti?
4. Kaip naudotis banko kortele?
Išimkite banko kortelę iš piniginės arba įsitikinkite, jog ten yra tik viena kortelė, ir priglauskite prie el. bilietų skaitytuvo.
Būtinai naudokite tik vieną kortelę! Jei vienu metu glaudžiamos kelios bekontaktės kortelės, gali atsitikti taip, kad skaitytuvas „neras“ tinkamos kortelės ir arba atmes visas, arba nuskaitys kitą (netinkamą) kortelę.
Taip atsitinka, jei banko kortelės sąskaitoje nepakanka lėšų arba jei bankas dėl kokių nors priežasčių atsisako atlikti operaciją, pvz.:
- kortelės turėtojas uždraudė naudotis banko kortelės bekontakte sąsaja ar atlikti elektroninės prekybos operacijas;
- operacija viršija dienos ar mėnesio limitą;
- bankas reikalauja įvesti PIN kodą.
Tuomet kortelė patenka į vadinamąjį į „juodąjį sąrašą“ ir viešajame transporte ja bilieto nusipirkti nepavyks. Norėdami išbraukti kortelę iš „juodojo sąrašo“, įsitikinkite, kad su kortele susietoje sąskaitoje yra pakankamai pinigų, kad su kortele galima apsipirkti (yra pakankamas limitas, leidžiami bekontakčiai mokėjimai ir pan.). Tada susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo centru, adresu [email protected], ir paprašykite pašalinti kortelę iš „juodojo sąrašo“. Klientų aptarnavimo centro darbuotojai atliks kortelės operaciją skolai panaikinti, ir jei ji bus sėkminga, kortelė vėl bus aktyvuota naudoti bilietų sistemoje.
7. Kodėl kortelėje užsakyta suma nesutampa su bilieto kaina?
Klientas gauna mokėjimo kortele čekį už įsigytus bilietus bilietas.klaipedatransport.lt svetainėje. Ten reikia atidaryti skiltį „Patikrinkite bilieto galiojimą“ ir formoje „Ieškoti pagal banko kortelės numerį“ įvesti banko kortelės numerį. Bus rodomi visi su šia banko kortele įsigyti bilietai.
9. Ar saugu naudoti banko kortelę bilietų pirkimui?
Bekontakčius mokėjimus kortele palaikančios e. bilietų sistemų diegėjai yra sertifikuoti VISA/MasterCard, taip pat visa kortelių duomenis apdorojanti informacinė sistema atitinka visus keliamus saugumo reikalavimus ir yra audituota
10. Jei piniginėje kartu turiu e. bilieto ir bekontaktę banko kortelę, kurią iš jų nuskaitys skaitytuvas?
Nerekomenduojame kartu žymėti ir e. bilieto kortelę, ir banko kortelę prie skaitytuvo, nes tada gali atsitikti vienas iš trijų dalykų:
- skaitytuvas gali aptikti tik banko kortelę ir ją nuskaityti, nors keleivis turi galiojantį bilietą / pinigų likutį e. bilieto kortelėje;
- skaitytuvas gali aptikti tik e. bilieto kortelę ir ją nuskaitęs atmesti, jei nėra informacijos apie galiojantį bilietą / pinigų likutį;
- skaitytuvas gali aptikti abiejų kortelių buvimą, atmesti jas abi ir pateikti klaidos pranešimą su prašymu naudoti tik vieną kortelę.
Neįmanoma nuspėti, kuris iš šių variantų įvyks, nes tai priklauso nuo to, kaip šios kortelės yra žymimos skaitytuve ir kaip šios kortelės yra išdėstytos viena kitos atžvilgiu. Todėl visada naudokite tik vieną kortelę!
11. Kur turėčiau kreiptis, jei iškilo problemų dėl bilieto pirkimo ar patvirtinimo banko kortele?
Iškilus nesklandumams rekomenduojame pasinaudoti bekontakčio mokėjimo klausimo forma. Taip pat galima rašyti el. paštu [email protected], tačiau norint išspręsti problemą reikia žinoti banko kortelės numerį, todėl klientų aptarnavimo tarnyba prašo užpildyti tą pačią kontaktinę formą ir tik tada bus galima tirti problemą toliau. Klientų aptarnavimo tarnyba niekada neprašys banko kortelės numerio telefonu.
12. Banko sąskaitos ataskaitoje yra bilietas, kurio neįsigijau. Kur man kreiptis, kad jį atšaukčiau?
Jei įtariate, kad kažkas pasinaudojo Jūsų banko kortele be Jūsų žinios, visada turėtumėte kreiptis į banką dėl kortelės blokavimo arba užginčyti kortelės operaciją. Jei reikia, bankas taip pat inicijuoja operacijos atšaukimą. Jei bilietą įsigijote Jūs, bet nesate įsitikinę, kad jums parduotas tinkamas bilietas, turite susisiekti su mūsų klientų aptarnavimo centru.
13. Kaip atliekama bilietų kontrolė važiuojant subanko kortele įsigytu bilietu?
Pateikite fizinę kortelę ir kontrolierius su bilietų tikrinimo aparatu ją nuskaitys. Jei su Jūsų kortele yra nupirktas bilietas, kontrolierius gali jį matyti.
14. Kaip įsitikinti, kad bilietas tikrai yra nupirktas banko kortele ir galioja?
Tos pačios kelionės metu skaitytuve dar kartą pažymėkite banko kortelę, tada bus rodoma informacija apie bilieto būseną (antrą kartą taip žymint pinigai nebėra nuskaitomi).