Naujienų archyvas

Į EISMĄ PASIŽIŪRĖKIME IŠ AUKŠTO

Bepilote skraidykle filmavome rytinį eismą Liepojos pl./Herkaus Manto g., maloniai siūlome ir jums pasižiūrėti, kokios eismo sąlygos ten yra rytinio piko metu. Šiuo atveju mums rūpėjo, kodėl rugsėjo mėnesį buvo tokie dideli  8E, 3, 5, 9, 14, 17 autobusų nukrypimai nuo grafiko. Dabar, nusistovėjus eismo sąlygoms, turime objektyvius duomenis, kiek ir kur reikia koreguoti tvarkaraščius. Kiekvienų metų rugsėjį lengvųjų automobilių srautas, lyginant su vasara, ženkliai išauga. Vairuotojai po komfortiško vasaros sezono iš naujo bando atrasti optimaliausias trasas, susiplanuoti kelionės laiką kur kas intensyvesniame eisme. Tas adaptacijos laikotarpis užtrunka keletą savaičių, o šiais metais net ilgiau, iki spalio. Filmuota jau dabar, taigi galime manyti, jog matomos eismo sąlygos ir spūsčių lygis bus stabilus ilgam. Bent iki tol, kol kelininkus užklups žiema. Nenutrūkstančios atvykstančių lengvųjų automobilių kolonos kelia ir klausimą: o kur mieste visi šie atvažiavę automobiliai stovės per visą darbo dieną? Ar užteks jiems vietos nelipant ant žolyno, šaligatvio, ar klaipėdiečiai tikrai yra patenkinti automobiliais užkimštu miesto centru? Filmuotasis vaizdas mums jokių netikėtų naujienų nepateikė: mes žinome bendrąsias eismo sąlygas pagal savo autobusų GPS duomenis, galime stebėti tiek tikrojo laiko, tiek istorines eismo aplinkybes pagal autobusų pozicionavimą trasoje. Tačiau filmavimas mums leidžia detaliau, konkretizuojant pagal sankryžas, įvertinti esamus eismo reguliavimo sprendinius ir jų įtaką viešojo transporto kursavimui, įvertinti lengvųjų automobilių vairuotojų pagarbos „A“ juostai lygį. O tada jau iš naujo gludinti autobusų tvarkaraščius, kad nustatytasis ir faktinis atvykimo laikas sutaptų.

Tradicinių studentų lenktynių Dienai be automobilio pažymėti

   Rezultatai Startuota nuo Smiltelės stotelės 07:43, finišuota prie KU rektorato. Lenktynių metu debesuota, be lietaus, oro temperatūra 8 laipsniai. Elektromobiliu Romualdas Pocius atvažiavo 8:04, užtruko 21 minutę; Maršrutiniu taksi Karolina Jurkauskaitė atvažiavo 8:05, užtruko 22 min; Dviračiu Andrius Samuilovas atmynė 8:07, užtruko 24 min; Autobusu Ghanshyams Ghyani atvažiavo 8:09, užtruko 26 min; Lengvuoju automobiliu Kęstutis Grauslys atvažiavo 8:11, užtruko 28 min; Elektriniu paspirtuku Tadas Mėžinys atriedėjo 8:13, užtruko 30 min; Evaldas Kunickas atbėgo 8:20, užtruko 37 min.   VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” komentaras Pirmą kartą lentynėse dalyvauta ir su elektriniu paspirtuku. Šita transporto rūšis sparčiai populiarėja, todėl išsami kelionės būdų reprezentacija jau reikalauja įtraukti ir tokį judėjimo mieste būdą. Rezultatas neblogas, paspirtukas ne tiek jau daug atsiliko nuo automobilio. Įvertinant, kad tuo riedmeniu galima judėti “nuo durų iki durų”, tai yra gana konkurencinga piko metu lengvajam automobiliui judėjimo alternatyva. Autobusas iš pirmosios pernykštės vietos šiemet smuktelėjo į ketvirtąją. Aiškintume tai tuo, kad trasoje ne visi lengvųjų automobilių vairuotojai šiemet gerbė “A” juostą ir taip apsunkino autobuso važiavimo režimą. Tačiau atkreiptume dėmesį, kad absoliutus laiko skirtumas tarp pirmos ir ketvirtos vietos tėra tik 5 minutės, taigi kelionė autobusu yra gana konkurencinga.  . Stabiliausius rezultatus lyginant su pernykštėmis lenktynėmis demonstravo maršrutinis taksi ir elektromobilis. Didžiausias skirtumas – bėgiko minučių. Tačiau taip ir turi būti: bėgiko ir dviratinko rezultatai priklauso nuo dalyvių fizinio pasirengimo, o jis kasmet yra vis kitoks. Šiemet pirmąjį kartą vykdėme gyvą transliaciją iš finišo: https://www.facebook.com/108371135922821/videos/1404285436395705/             “Klaipėdos keleivinis transportas” dėkoja savo nuoširdiems draugams – Klaipėdos universiteto studentų sąjungai už džiugią lenktynių nuotaiką ir reikšmingus rezultatus. Rimtame moksle neretai naudojami įvairūs tarsi nerimti rodikliai ir reitingai – galime priminti, kad ir ekonomikos moksle taikomą “bigmako indeksą”. Mūsų ir studentų organizuojamos lenktynės – toks pat rimtas judumo sąlygų mieste įvertinimas, nors ir pateikiamas lengva ir šventiška forma. Tuo pačiu kviečiame penktadienį švęsti “Dieną be automobilio” paliekant jį kieme ir persėdant į nemokamą viešąjį transportą. Primename, jog kelionės penktadienį bus nemokamos tik miesto autobusais (I tarifų zonoje). Pirmą kartą akcija „Mieste – be savo automobilio” buvo surengta Prancūzijoje 1998 m. 2000 m. tokia akcija jau buvo surengta 760-yje Europos miestų. Tikroji diena yra rugsėjo 22-oji, tačiau šiemet ji pas mus perkelta į penktadienį, darbo dieną.

Autobusais Dieną be automobilio važinėsime nemokamai

Rugsėjo 20-ąją dieną, penktadienį,  klaipėdiečiai galės nemokamai važiuoti miesto autobusais. Taip miesto tarybos sprendimu šiais metais bus pažymėta tarptautinė Diena be automobilio. Pirmą kartą akcija „Mieste – be savo automobilio” buvo surengta Prancūzijoje 1998 m. 2000-aisiais tokia akcija jau surengta 760-yje Europos miestų. 2001 m. gruodžio 8 d. Berlyno Aplinkosaugos akademijoje buvo įvertinti pirmųjų akcijų ,,Mieste – be savo automobilio“ rezultatai ir pasirašyta visų šalių, dalyvaujančių šioje akcijoje, aplinkos ministrų deklaracija. Tarp šių šalių yra ir Lietuva. Nuo tada rugsėjo 22-oji paskelbta Tarptautine diena be automobilio. Šią dieną siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto įtaką aplinkai ir žmonių sveikatai, patiems prisidėti prie švarios aplinkos išsaugojimo. Lietuvos miestuose aplinką ypač teršia daugybės senų (10-15 m. senumo) automobilių išmetimai. Be to, ne mažesnė problema ir eismo saugumas. Lietuvoje avarijose žūsta gerokai daugiau žmonių nei kitose Europos šalyse. Todėl žmonės raginami bent šią dieną mieste išsiversti be automobilio, ieškoti kitokių susisiekimo priemonių – važiuoti autobusu, eiti pėsčiomis, važiuoti dviračiu. Klaipėdoje šiemet Diena be automobilio stumtelta į penktadienį – į darbo dieną. Primename, jog kelionės penktadienį bus nemokamos tik miesto autobusais (I tarifų zonoje). Maršrutiniais taksi M5, M6, M8 kelionės bus mokamos. Maršrutiniai taksi yra pažymėti geltonais taksi “šachmatukais”. Nemokamų maršrutų sąrašas: 1, 1A, 2, 2A, 2B, 3, 4, 5, 5A, 5B, 6, 6A, 6E, 7, 8, 8E, 9, 9A, 10, 11, 12, 12A, 13, 14, 15, 15A, 15B, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 21A, 22, 22B, 23, 24.   VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” inf.

VIEŠOJO TRANSPORTO AUTOBUSŲ MARŠRUTŲ IR TVARKARAŠČIŲ POKYČIAI NUO 2019-09-01

Gerbiamieji keleiviai, kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet nuo rugsėjo 1 d. grąžinami rudens sezono autobusų maršrutai bei tvarkaraščiai. Pasikeitimai miesto autobusų tvarkaraščiuose 2 maršrutas: dažninami reisai darbo dienomis; 2B maršrutas (Jūrininkų st. – Naikupės g.): grąžinamas rudens-pavasario sezonui; 3 maršrutas: dažninami reisai visomis savaitės dienomis; 4 maršrutas: retinami reisai savaitgaliais ir šventinėmis dienomis; 4A maršrutas: iki kito vasaros sezono naikinamas; 5 maršrutas: dažninami reisai darbo dienomis; 5A maršrutas (Paupiai – Jūrininkų st.): grąžinamas rudens-pavasario sezonui; 5B maršrutas (Lietuvininkų aikštė – Jūrininkų st.): grąžinamas rudens-pavasario sezonui; 6 maršrutas: visomis dienomis retinami reisai; 6E maršrutas: darbo dienomis retinami reisai, savaitgaliais nebevažiuoja; 6A maršrutas (Mogiliovo g. – Miško st.): grąžinamas rudens-pavasario sezonui; 8 maršrutas: darbo dienomis didėja reisų skaičius, šeštadieniais reisų skaičius šiek tiek mažėja, o sekmadieniais bei šventinėmis dienomis dažninami reisai. 9 maršrutas: didėja reisų skaičius visomis dienomis 11 maršrutas: retinami važiavimai savaitgaliais ir šventinėmis dienomis; 12 maršrutas: keičiama vieno autobuso talpa į didesnę, pridedamos dvi naujos stotelės Kauno gatvėje – Kauno bei Policijos st. (schema); 13 maršrutas (Turgus – Paupiai – Turgus): grąžinamas rudens-pavasario sezonui; 14 maršrutas: darbo dienomis dažninami reisai, dėl vėlavimų pakoreguotos važiavimo trukmės; 15 maršrutas: darbo dienomis dažninami reisai, dėl vėlavimų/skubėjimų pakoreguotos važiavimo trukmės; 15A maršrutas: ankstinami vėliausieji važiavima.  Priemiesčio maršrutai 23 maršrutas: dažninami reisai darbo dienomis; 24 maršrutas: visomis dienomis retinami reisai. 26 maršrutas: darbo dienomis keičiama autobuso talpa į didesnę; 30 maršrutas: prasidėjus mokslo metams, darbo dienomis važiuos dažniau, ankstinamas pirmasis maršruto ratas (Slengiai – Smilgynai; Smilgynai – Klaipėda) 5 min. 31 maršrutas: visomis dienomis mažėja reisų skaičius; 42 maršrutas: savaitgaliais ir šventinėmis dienomis nuimamas vidurdienio (12:40 iš Klaipėdos/13:40 iš Rasos sodų) važiavimas.