Naujienų archyvas

Šventės kelionės

Praėjusią Jūros šventę per tris dienas Klaipėdos viešasis transportas iš viso vežė 191 365 keleivius. Kursuodami nuo ankstyvo ryto iki gilios nakties autobusai ir maršrutiniai taksi užtikrino patogaus judėjimo laisvę klaipėdiečiams ir miesto svečiams. Eismo schema centre liko tokia pat kaip ir pernai: viešasis transportas aplenkdavo Tiltų gatvę Pilies gatve. Ten esančios stotelės vienodai patogios pasiekti iš visų šventės teritorijų. Penktadienis – rekordinė diena Penktadienį užfiksavome nematytą kelionių skaičių. Liepos 29 dieną važiavo 78 866 keleiviai. Įprastines darbo dienos keliones tądien papildė judėjimas į šventę. Šeštadienis nedaug nusileido – 71 189 kelionės. Ir tik sekmadienį kelionių skaičius nukrito iki 41310. “Nukrito” – tai tik šventės kontekste: tai du kartus daugiau nei įprastą sekmadienį. Išaugusį kelionių poreikį tenkinome specialiais šventiniais tvarkaraščiais. Autobusų maršrutų tinklas darbą tęsė ilgiau, iki gilios nakties kursavo maršrutiniai taksi. Kaip įprasta naktį vežė ir proginiai maršrutai: 44A, 66, 88, 140. Nakties transporto poreikis Keleivių srautai leidžia apytiksliai įvertinti naktinio šventės vyksmo intensyvumą. Per šventines naktis proginiais naktiniais autobusais bei maršrutiniais taksi vežėme iš viso apie 10 000 keleivių. Dalis šventusiųjų, suprantama, po vidurnakčio į namus grįždavo pėsčiomis. Matyt dalis svečių paėjėdavo iki už šventės teritorijos pastatyto automobilio, kad lovą pasiektų jau savo ratais.  Manome, kad tokių buvo kiek mažiau nei pasinaudojusių viešuoju transportu. Tikimės, kad mūsų fiksuoti skaičiai gali duoti naudos ir tarnyboms, ir paslaugų sektoriui planuojant savo darbą naktį kitų metų šventei. Tarp proginių maršrutų populiariausias buvo 88-asis. Jis vienas vežė daugiau nei kiti kartu sudėjus. Tačiau ir kiti buvo būtini: jie užtikrino grįžimą į šiaurinę dalį bei Šilutės plentą. Kiek turėjome svečių? Naudotų bilietų struktūra leidžia daryti vertinimus, kiek miesto svečių galėjo pasinaudoti viešuoju transportu. Patirtis rodo, kad atvykusieji dažniau perka popierinius bilietus kioske ar iš vairuotojo. Per šventines dienas  iš viso pažymėta arti 50 000 popierinių bilietų (du su puse karto daugiau nei įprastai); suprantama, jais naudojosi ir kai kurie retai autobusais važiuojantys klaipėdiečiai (kita vertus, ir dalis išmanesnių svečių atsiskaitydavo pažangesne bilieto forma – programėlės vienkartiniais QR). Egzotiškos bilietų rūšys Tarp naudotų bilietų visai nedidelę dalį sudaro retesnės jų rūšys, patogios tik tam tikromis aplinkybėmis. Apžvelgiant esminius VT funkcionavimo per šventę aspektus jie gal ir nereikšmingi, bet pasinaudosiu proga tas retesnes bilietų rūšis pareklamuoti. Per šventę buvo panaudota daugiau kaip 100 programėlės QR bilietų už 13 centų. Jais naudojasi vienintelė keleivių kategorija – tie, kurie vyresni nei 80 metų. Įprastą dieną tokiais bilietais atliekama apie 20 kelionių. Šventės skaičiai rodo, kad ir tarp garbaus amžiaus keleivių įgudusių naudotis technologijomis yra daugiau nei įprasti stereotipai tarsi sufleruotų. Tai galėtų būti paskata ir jaunesniems: akivaizdu, kad QR bilietas išmaniajame nėra raketų mokslas. Kartais išaugo, lyginant su kitomis dienomis, Dienos kelionių optimizatoriaus atvejai. Priminsiu: per dieną važiuojant autobusu daugiau kaip keturis kartus, sistema automatiškai suteikia tiek pat kainuojantį Dienos bilietą ir likusios (penkta, šešta ir t.t.) kelionės jau nebekainuoja.. Ūgtelėjo ir Draugo bilieto pirkimo atvejų, šeštadienį jų buvo 26. Tiek keleivių pasinaudojo galimybe su bilieto kortele atsiskaityti ne tik už savo, bet ir už bendrakeleivio kelionę.                       Esama elektroninio bilieto sistema yra lanksti, tereikia norėti naudotis jos teikiamomis galimybėmis. Kaip visada, analizuosime                       Tai tik bendriausias VT darbo per šventę vaizdas. Dar atliksime rimtesnę analizę jau sau patiems: kas buvo ne taip, ką reikėtų kitiems metams keisti, kokias tendencijas per keletą metų matome.                       Pirminiai duomenys rodo, kad susitvarkėme neblogai. Žymia dalimi tai ir šventės organizatorių nuopelnas: buvo vos du renginiai, susiję su neplanuotai ilgu Pilies tilto kilnojimu, sutrikdę mūsų darbo ritmą, bendrasis eismo režimas leido atlikti mums savo funkciją. Jeigu ir kitais metais organizatoriai išlaikys jautrumą keleivių poreikiams, mes savo darbą atliksime ne prasčiau. VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ l.e.d.p.  Andrius Samuilovas

Viešasis transportas Jūros šventės metu

Bendroji taisyklė Nuo liepos 28 dienos vakaro iki rugpjūčio 1 ryto  eismui uždaroma Tiltų gatvė,  todėl ja įprastai važiuojantį viešąjį transportą nukreipiame į Pilies gatvę (žr.  1 schemą žemiau). Prašome atkreipti dėmesį į pakeistą Atgimimo stotelės šiaurės kryptimi vietą. Išimtis Penktadienį eisenos (žr. 2 ir 3 schemas žemiau) metu trasas gerai valandai  perkeliame per Mokyklos gatvės tiltą, nes negalėsime naudotis Herkaus Manto ir Pilies gatvėmis. Priklausomai nuo to, kur konkrečiu metu bus eisenos „uodega“, iki Mokyklos tilto važiuosime Priestočio arba Liepų gatvėmis.   Patogiausios stotelės ir automobilių statymo aikštelės Patogiausia šventės teritoriją pasiekti ir iš jos grįžti lipant Turgaus ir Laikinojoje Atgimimo stotelėse, 4 schema : Lengvųjų automobilių eismas šventės teritorijoje draudžiamas. Vairuotojams patartume ne ieškoti stovėjimo vietos  šventės prieigose, kur, pagal ilgametę patirtį, gali būti sudėtinga rasti vietą pasistatyti automobilį (arba išvažiuoti, jeigu užstatomas kelias), - yra dvi talpios nemokamos aikštelės: šiaurėje prie Studlendo, pietuose prie “Švyturio”Arenos. Naktinėtojams Užsibuvusiųjų šventėje paslaugoms - proginiai maršrutai. Į šiaurę nuo Laikinosios Atgimimo stotelės veš 140-as , 5 schema : o į pietus - trys maršrutai nuo Turgaus stotelės. 6 schema: Ilgiau per šventę veš taip pat ir įprasti reguliarieji maršrutai, ir maršrutiniai taksi: M5 – tik naktį į šeštadienį. M6 ir M8 – į šeštadienį ir sekmadienį. Šventiniai tvarkaraščiai paskelbti mūsų puslapio www.klaipedatransport.lt tvarkaraščių rubrikoje. Tiksliai – internete bei švieslentėse Nustatyti tvarkaraščiai patikimi tik pirmiesiems rytiniams reisams. Vėliau dėl eismo sąlygų neapibrėžtumo ir kintamumo patartume kelionę planuojant naudotis mūsų puslapyje esančiu tikro laiko eismo žemėlapiu, google maps įrankiu. Stotelių švieslentėse taip pat rodoma tiksli autobusų atvykimo informacija.  Kelionė viešuoju transportu mokama Nors popierinius bilietus pardavinėja vairuotojai, juos galima įsigyti ir kioskuose, - raginame šventės svečius atsiskaityti pažangesniu ir taupesniu būdu negaišinant vairuotojo. Pats patogiausias atsiskaitymo būdas yra su programėlės „e.Ticket Klaipėda“ pagalba. Parsisiųskite ją ir pirkite bilietus ar pildykite pinigus, naudodamiesi įvesta banko kortele. O kitą kartą perkant tą padarysite jau ir greitai, nes įvesti būtini banko kortelės duomenys lieka ir apmokėjimui pakanka tik pasirinkti įvestos banko kortelės ikoną. Epidemiologinė sauga Susirgimų covid-19 liga skaičius Klaipėdoje pastarosiomis dienomis vėl auga. Elkimės socialiai atsakingai, karščiuodami susilaikykime nuo kelionių. Nors kaukės nebeprivalomos, bendrakeleiviai bus dėkingi jums, jeigu jas dėvėsite. Dezinfekuokime rankas, važiuodami salone laikykimės įmanomo tarpusavio atstumo.  

Eismo pokyčiai dėl šventinių renginių

Šį savaitgalį miesto centre vyks du renginiai, prie kurių taikysime savo maršrutų trasas. Nuo penktadienio 12 val. iki sekmadienio 11 val. ties Švyturio gamykla vyks Aludarių festivalis. Autobusų Nr. 2, 14A, 28 ir 30 maršrutus nuo uždarytų Bangų ir Kūlių Vartų gatvių nukreipsime apylankomis (žr. pridėtą schemą). Kur kas trumpiau, tačiau esmingiau eismą keis Europiados dalyvių eisena šeštadienį centrine miesto gatve. Nuo 17 valandos eisenos dalyviai rikiuosis J.Janonio gatvėje – eismas ja stabdomas. Eisenai pajudėjus, nuo 18 valandos eismą teks atkarpomis stabdyti Herkaus Manto g., Tiltų g. ašyje iki Galinio Pylimo gatvės. Autobusus per eiseną mūsų specialistai reguliuos gyvai sankryžose: pirmas 20-25 minučių kreips apylanka neužsukant į Bibliotekos, Atgimimo, Senamiesčio, Turgaus stoteles. Eisenai įpusėjus, į Bibliotekos ir Atgimimo stoteles jau užsuks autobusai, tačiau Senamiesčio ir Turgaus stoteles dar aplenks (žr. pridėtas schemas).   Bus pokyčių ir tarpmiestinėje Palangos kryptyje: padaugėjus keleivių maršrutiniame taksi M31, nuo liepos 15 dienos penktadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais vakarais pridedame po 1-2 papildomus reisus. Kai kurie ilgieji (važiavę iki oro uosto) vakariniai (20-13 val.) reisai sutrumpinti iki Palangos autobusų stoties. Naujieji grafikai paskelbti mūsų Tvarkaraščių skiltyje. Taip pat dėl Tūkstančio km lenktynių M31 maršrutą nukreipėme per Nemirsetą, nes uždarytas eismas  dviejų lygių sankryžoje keliuose Klaipėda–Liepoja ir Kretinga-Palanga. Taip važiuosime iki nakties iš šeštadienio į sekmadienį 03.00 val. (žr. pridėtą schemą).

Viešojo transporto realaus laiko atvykimas Google Maps – jau Klaipėdoje

Klaipėda pirmoji šalyje atnaujino kelionių viešuoju transportu planavimo įrankį platformoje Google maps – realiu laiku. Iki šiol buvo galima naudotis Trafi programėlės realiu kelionių planavimo įrankiu, Google buvo galima susiplanuoti tik optimalų maršrutą pagal teorinius nustatytus tvarkaraščius. Susiejus su Google maps platforma nenutrūkstamu srautu tikro laiko autobusų judėjimo duomenis, keleivis mato, ar autobusas vėluoja, ar skuba. Jis gauna duomenis judėjimo duomenis pagal aktualią eismo situaciją. Sistema parodo greičiausią kelią “nuo-iki” kiekvienu pasitikrinimo metu, įvertinusi konkretaus momento duomenis. Tai šiuo metu yra pažangiausias kelionių planavimo instrumentas.  Ne pats mažiausias naujojo instrumento privalumas yra tai, kad jis yra universalus, jau naudojamas pažangiuose pasaulio miestuose. Jeigu juo naudojatės Londone, lygiai taip pat galite naudotis ir Klaipėdoje neįsidiegdami kokių nors atskirų vietinių mobiliųjų programėlių. Vilniaus ir Kauno transportininkai taip pat ketina pasekti Klaipėdos pavyzdžiu, taigi greitai šis įrankis taps įprastu pas mus mieste ne tik svečiams iš toli, bet ir kitų Lietuvos didmiesčių gyventojams. Perspektyvoje esame suplanavę šios paslaugos funkcionalumą plėsti. Naudojamas GTFS Realtime formatas užtikins, kad be jokių pakeitimų dinaminius realaus laiko atvykimus galėsim integruoti ir į kitas kelionių planavimo priemones, pvz. Apple Maps, Bing Maps ir t.t., kai tik  jie  šalyje bus prieinami..