Naujienų archyvas

Į autobusą lipkite su jau paruoštu aplikacijos bilietu

Praėjusiais metais Klaipėdos viešojo transporto sistemoje 40% išaugo asmenų, važiavusių su nepažymėtais bilietais, skaičius. Viena iš išaugusio tokių pažeidimų skaičiaus priežasčių – netinkamas naudojimasis mobiliąja aplikacija perkamu kartiniu bilietu. Į autobusą kartais įlipama dar be bilieto ir jau viduje susiradus rūbuose telefoną jo ekrane ieškoma aplikacijos; suradus ją atliekamas pirkimo veiksmas ir po to nusipirkto bilieto QR kodas žymimas skaitytuvo ekrane. Iš tų išvardintų veiksmų greitas, momentinis yra tik paskutinysis - kodo žymėjimas skaitytuve. Kiti veiksmai gali užtrukti tiek laiko, kiek užtenka atvažiuoti iki stotelės, kurioje jau laukia keleivių kontrolė. Aplikacija perkamų kartinių bilietų dalis tarp visų kartinių nuolat auga, pernai ji sudarė jau penktadalį. Tuo pačiu proporcingai dažnėja ir netinkamas naudojimasis tokia bilietų forma. Todėl primename keleiviams taisykles, galiojančias Klaipėdoje jau dešimtmetį, bet kartais vis pamirštamas: Įlipdamas į vietinio susisiekimo autobusą, keleivis privalo turėti pasiruošęs vienkartinį bilietą arba terminuotą bilietą (galiojantį biliete nustatytą terminą) ir įlipęs į autobusą nedelsdamas tinkamai jį pažymėti, taip pat turėti pasiruošęs: -  galiojantį pensininko, studento ar moksleivio pažymėjimą ar kitą dokumentą, suteikiantį teisę į konkretų bilieto tipą ir lengvatą, arba -  galiojantį dokumentą, suteikiantį teisę važiuoti nemokamai, arba -  pinigus vienkartiniam bilietui nusipirkti ir nusipirkus tinkamai jį pažymėti.

Taisyklės surašytos tam, kad kelionė būtų sklandi

Dauguma mūsų keleivių laikosi nustatytų kelionės Klaipėdos viešuoju transportu taisyklių https://www.klaipedatransport.lt/lt/keleiviu-vezimo-autobusais-ir-marsrutiniais-%20taksi-klaipedoje-109 . Dalis tų taisyklių yra suprantamos ir be paaiškinimo (reikalavimas turėti bilietą, draudimas triukšmauti ar važiuoti girtam). Tačiau yra ir taisyklių, kurių prasmė dar ne visiems keleiviams akivaizdi. Apžvelkime jas. Taisyklė įlipti tik pro priekines duris visiems keleiviams, išskyrus mamas su vežimėliais ir neįgaliuosius. Taip išvengiama priešpriešinių įlipančių ir išlipančių keleivių susidūrimų. Įlipimas/išlipimas vyksta nesistumdant, salone keleiviai juda viena kryptimi – nuo priekinių iki vidurinių ir galinių durų. Tokia lipimo tvarka taip pat palengvina vairuotojui pirminę įlipančių keleivių kontrolę. Juk nenorime, kad kelionės kaimynai būtų nešvariais rūbais ar girti? Taisyklė kiekvieną kartą važiuojant žymėti ir galiojantį terminuotąjį bilietą. Ji reikalinga tam, kad transporto organizatoriai kuo tiksliau žinotų kelionių poreikį laike ir maršrute. Visuotinis bilietų žymėjimas leidžia efektyviausiai naudoti autobusų ridą, – taip, kad autobusai važiuotų normaliai, nei per daug, nei per mažai užpildyti. Tuo pačiu ir keleivis matys – ar apskritai bilieto kortelės nepamiršo namie, ar nesibaigė jo bilieto galiojimo terminas. Taisyklė pasiruošti bilietą prieš įlipant ir jį iškart pažymėti. Susivėlinę galite atvažiuoti į kitą stotelę, kurioje jau laukia kontrolė, be pažymėto bilieto. Be to, greitas bilieto pažymėjimas palengvins laikytis ir sekančios taisyklės. Taisyklė įlipus atsisėsti ar įsikibti. Kiekvienais metais pas mus būna atvejų, kai staigaus stabdymo atveju keleivis susižaloja. Paprastai taip stabdoma ne dėl autobuso vairuotojo, o dėl kitų eismo dalyvių kaltės, siekiant išvengti avarijos. Rekomendacija pranešti vairuotojui apie pageidavimą išlipti spaudžiant mygtuką prie durų. Jeigu vairuotojas bereikalingai nestos stotelėje, kelionė vyks sklandžiau. Per karščius ir šalčius nedarinėjant durų, paprasčiau bus kondicionieriumi salone palaikyti komfortišką temperatūrą.  

Prieš Laisvės gynėjų dieną – viešojo transporto eismo pokyčiai

Dėl sausio 12 dieną vyksiančių renginių penktadienio vakare autobusai važiuos kiek kitaip.   Nuo 15:30 iki 21:30 autobusams uždaroma Liepų gatvės pradžia. Todėl tam laikui keičiame keturių maršrutų trasas (žr. pridėtas schemas). Prašome atkreipti dėmesį, jog 17-ojo maršruto trasa po Herkaus Manto gatvės išvis perkeliama į kitą Danės krantą. Atidumo penktadienio vakare prašome ir Gindulių krypties keleivių: pradinė priemiestinių 26 ir 35 maršrutų stotelė perkeliama toliau Liepų gatve, į Menų fakulteto stotelę.    Vakare (20.10-21.00) vyksiantis bėgimas nuo Girulių televizijos bokšto iki Liepų gatvės iš esmės keis daugumos iš šiaurinės ir centrinės miesto dalies važiuojančių autobusų trasas (žr. pridėtą schemą). Bėgikai judės tik viena kelio puse, todėl šiaurės kryptimi autobusai važiuos įprastomis savo trasomis, o štai pietų kryptimi jiems teks daryti lankstus Šiaurės prospektu arba Naująja uosto gatve. Todėl šiuo laiku važiuojančių keleivių prašome įsivertinti apvažiavimų maršrutus – centrinė atkarpa nuo Universiteto iki Senamiesčio stotelių pietų kryptimi lieka be viešojo transporto, tad lipimui teks rinktis kitas stoteles.   Važiavimas lankstais išderins vakarinius tvarkaraščius tuo laiku ir net vėliau – nes vėliau atvažiavęs į pradinę stotelę autobusas vėluos ir pradėti naują reisą. Keleivių, kuriems svarbu į tikslą atvykti apibrėžtu laiku, prašytume kelionę planuoti su laiko atsarga.    

Bankinė kortelė – alternatyva iš vairuotojo perkamam bilietui

Matome galutinius apmokėjimo už kelionę bankine kortele praėjusiais metais rezultatus. Kaip ir prognozavome, pernai su bankinėmis kortelėmis už kelionę atsiskaityta daugiau nei 100 tūkstančių kartų: galutinis rezultatas yra 101 752. Tokio rezultato pasiekta su 30 762 bankinėmis kortelėmis. Šis apmokėjimo už kelionę būdas veikia visuose miesto ir priemiesčio autobusų bei maršrutinių taksi maršrutuose. Kokia nauda iš to buvo keleiviams ir viešojo transporto sistemai? Jeigu iš vairuotojo bilietą perkantis keleivis iš anksto būna pasiruošęs tikslią pinigų sumą, jeigu iš karto pasako, kokį bilietą perka ir nereikia grąžos, - vairuotoją jis pirkdamas bilietą sugaišina apie 5-10 sekundžių. Pernai iš vairuotojų vien miesto autobusų maršrutuose buvo nupirkti iš viso 1 324 799 popieriniai bilietai. Skaičiuojant laiką tokiu pat būdu, kai piko metu autobuse važiuoja 50 keleivių, bent vieno bilieto pirkimas lemia papildomą gaištį, neretu atveju nukrypimą nuo tvarkaraščio. Kelionė miesto autobusu atsiskaitant bankine kortele 2024 metais kaip kainavo, taip ir kainuoja šiemet 1 eurą, tuo tarpu iš vairuotojo perkamas bilietas pabrango iki 1,5 eur.. Tikimės, kad šios kainų žirklės leis šiemet ženkliai sumažinti bilietų pirkimą iš vairuotojo. Pirmosios 2024 metų dienos jau rodo bilietų pirkimo įpročio keitimąsi, bankinių kortelių dalis sparčiai auga. Ką tai duos VT sistemai ir keleiviams? Tiksliau bus laikomasi tvarkaraščių. Vairuotojai galinėje stotelėje, atvažiavę į ją nevėluodami, turės daugiau laiko poilsiui tarp reisų. Visi tiksliau galės planuoti kelionę. Pasigedusiems brangių popierinių bilietų kioskuose, nenorinčių permokėti autobuse, nepripratusių mokėti banko kortele dėmesiui, - yra ir kita alternatyva: – naudotis e. kartiniais bilietais (e.bilieto kortele, papildyta pinigais / programėlėje e ticket Klaipeda). Jie miesto autobuse kainuoja 70 centų.