Autobusai prakalbės palaipsniui
Perėjus prie naujojo e.bilieto sistemos tenka iš naujo sustyguoti ir perinstaliuoti garsinę informaciją, skelbiamą autobusuose.
Šiuo metu tiksliname stotelių koordinates pagal globalinio pozicionavimo sistemą, kad pranešimas autobuso salone nuskambėtų laiku, ne per anksti ir ne per vėlai. Vyksta naujų garsų “suliejimas“ su stotelių koordinačių duomenų baze.
Bandomuoju režimu garsai salone šiuo metu jau skamba autobusuose, kurie važiuoja 25,26,28,12 maršrutais. Juose deriname nustatymus, kuriuo metu pranešti kitos ir esamos stotelės pavadinimą.
Atlikus visus testus mūsų specialistai aplankys visas transporto priemones ir prie naujo borto kompiuterio prijungs garsiakalbius – dabar jie prijungti prie senojo. Tai nėra imlus laikui darbas, nes pirminė nauja instaliacija buvo paruošta montuojant naujos e.bilieto sistemos įrangą. Tačiau tai irgi užtruks, nes dirbsime autobusuose, važiuojančiuose kiekvieną dieną, taigi mums kiekvieną kartą reikės derintis prie vežėjams patogaus laiko.
Jau pradėjome naujų garsų testavimą miesto 3,9,14,17 maršrutuose. Šiuos maršrutus pasirinkome neatsitikinai, atsižvelgdami į mūsų partnerių aklųjų ir silpnaregių asociacijos dislokacijos vietą. Juose pirmąjį kartą suskambės naujasis Klaipėdos viešojo transporto - Giedrės Vaičekauskienės balsas. Gerbiamoji Giedrė įgarsino visus miesto ir priemiesčio maršrutus. Kaip pagarbos ir dėkingumo nuoširdiems viešojo transporto draugams Leonidui Donskiui ir Olgai Žalienei ženklą paliksime jų balsą, atitinkamai, Menų fakulteto bei vasarinio Smiltynės maršruto stotelėms.
Kol kas deriname garsus tik viduje, nes tik tinkamai nustatę pranešimų logiką ir algoritmą viduje galime derinti nustatymus išoriniams autobusų garsiakalbiams.
Visus tuos darbus atliekame savo jėgomis. Ne tik taupumo sumetimais, tačiau ir dėl to, kad darbas būtų padarytas tikrai gerai. Mūsų nedaug, todėl tai užtrunka. KKT yra nutiesusi 58 maršrutus, kuriuose yra per 400 stotelių ir maršrutų pavadinimų. Mums reikė paruošti tinkamai veikti garso įrangą per 180 autobusų.
Atsiprašome dėl negreito garsų instaliavimo pirmiausia savo nuoširdžių draugų, kuriems garsai yra reikalingiausi – neregių ir silpnaregių. Jų reiklus, tačiau kartu ir geranoriškas dalyvavimas tobulinant Klaipėdos viešojo transporto sistemą daug prisideda prie to, kad kelionės būtų patogios ir komfortiškos taip pat ir kitiems keleiviams.
Garsų perkėlimą planavome atlikti ženkliai greičiau. Tačiau dėl vis atsirandančių programinių klaidų, procesas nevyksta taip sparčiai, deja.