Daugiau žymėjimų – daugiau autobusų
Pagrindinę informaciją apie reisų poreikį maršrutuose gauname iš bilietų (kartinių ir terminuotųjų) žymėjimo informacijos. Matome konkretaus reiso keleivių skaičių, matome pagal žymėjimo laiką įlipimo stotelę. Pagal tai priimame sprendimus dažninti ar retinti reisus, keisti talpas. Pavyzdžiui, šį rudenį pagal žymėjimo duomenis operatyviai įvertinome išaugusį 14-ojo maršruto poreikį ir pridėjome tame maršrute suktis papildomą autobusą https://www.klaipedatransport.lt/lt/naujienos/14-asis-vaziuos-dazniau-799
Dauguma keleivių suvokia terminuotųjų bilietų žymėjimo prasmę. Tačiau šį rudenį, Seimui sulyginus priemiesčio ir miesto moksleivių transporto lengvatas, atsirado nauji paslaugos vartotojai, kuriems terminuotojo bilieto žymėjimas dar netapo norma. Spalio mėnesį jau daugiau kaip pusė tūkstančio priemiesčio vaikų įsigijo mėnesinius bilietus, tačiau kelionių su terminuotaisiais bilietais (tiksliau – bilietų žymėjimų) skaičius ten neišaugo įprasta proporcija. Atrankiniai „gyvi“ stebėjimai patvirtina, kad toli gražu ne kiekvienas priemiesčio vaikas žymi savo bilietą. Ir elektroninio bilieto sistema jų priskaičiuoti negali.
Nežymėdami terminuotųjų bilietų keleiviai nusiskriaudžia patys – retesniais reisais. Ypač tai aktualu priemiestyje, kur dažnai tėra tik vienas ar du viešojo transporto maršrutai. Būkime sąmoningi, žymėkime terminuotuosius bilietus patys, paraginkime tą daryti ir savo vaikus.