Kaip taupyti išlaidas viešajam transportui?

Miesto taryba gruodžio 19 dieną patvirtino naujas viešojo transporto kainas. Pasikeitė dauguma iš 111 bilietų rūšių kainos, daugiausia jos padidėjo. Tačiau liko nepakitusios kai kurių reikšmingų bilietų rūšių kainos, tad galbūt dabar verta pasiskaičiuoti būsimas išlaidas ir pasirinkti taupiausią bilieto rūšį.

Metinis bilietas – pigiausias pasirinkimas

Nepasikeitusi išliko visų rūšių metinių bilietų kaina. Vienai dienai neribotas kelionių skaičius mieste kainuoja (naudojantis visos kainos visų dienų metiniu) 70 centų. Atitinkamai, naudojantis pusės kainos (tame tarpe ir Senjoro) lengvatiniu bilietu dienos kelionės kainuos 35 centus, studentams ir moksleiviams 14 centų.

Metinio bilieto privalumai akivaizdūs  lyginant jį su mėnesiniais: bendra atskirų 12 mėnesių visų dienų be nuolaidos bilietų kaina dabar yra 26,50X12=318 eurų. O metinio tokio bilieto kaina išlieka 255 eurai. Skirtumas – 63 eurai.

Pradinuko bilietą verta pirkti iki pavasario

Nepakitusi išliko ir t.v. Pradinuko bilieto kaina – 10 eurų. Jis lieka pigesnis nei du moksleivio mėnesio bilietai, taigi jį verta pirkti iki kitų metų pavasario.

Suprantama, tėvai turi įsitikinti, kad vaiko branda jau leidžia jam savarankiškai naudotis viešuoju transportu.

Priemiestyje įmanoma važiuoti senomis kainomis

Priemiesčio maršrutuose, skirtingai nei mieste, mokama ne už kelionės faktą, o už nuvažiuotą atstumą, taigi tarifinė kiekvieno maršruto lentelė yra laiptuota – toliau važiuojant ir mokama daugiau.  Dabar kelionės kaina, priklausomai nuo atstumo, padidės dar 10 – 30 centų. Tiek daugiau teks mokėti perkant bilietą (o taip kol kas daro dauguma priemiesčio keleivių) iš autobuso vairuotojo.

Tačiau kelionės kaina nepasikeitė tiems priemiesčio keleiviams, kurie už kelionę atsiskaito prisiregistruodami/išsiregistruodami: žymi e.bilietą skaitytuve tiek įlipę, tiek ir išlipdami.

Šios dabar nustatytos kainų žirklės ne tik leis priemiesčio keleiviams taupyti išlaidas, tačiau ir, manome, turėtų paskatinti už kelionę atsiskaityti modernesniu, vairuotojo negaišinančiu būdu; taip paspartėtų ir pati kelionė.

Internetas – būdas taupyti

Kokios rūšies, kokio termino bilietais bepasirinktumėte naudotis, internetu perkamas bilietas įprastai bus pigesnis nei įsigyjamas kioske. Metinio, tarkim, bilieto atveju tas skirtumas siekia 15 eurų. Tačiau kioske perkant permokama ir už mėnesinį bilietą.

Taigi, daugeliu atvejų išlaidos kelionei nepadidės, jeigu tiesiog pakeisite bilieto pirkimo įpročius ir pasirinksite jį pirkti internetu.

Dienos bilietą „nupirks“ pati sistema

Naudotis e.bilietu verta ir keleiviams, kurie autobusais važinėja labai retai. Bet ir jiems pasitaiko dienų, kai vos ne visą dieną tena praleisti miesto autobusuose.

Jeigu toks keleivis už kelionę atsiskaitys žymėdamas popierinį bilietą, jis už kiekvieną kelionę mokės po eurą – nesvarbu, kiek kartų važiuos.

Tačiau jeigu jis kartinius bilietus pirks iš paskyros – paprastai kalbant, žymėdamas e.bilietą, - pati bilieto sistema po ketvirtos kelionės automatiškai perskaičiuos sumokėtus pinigus į terminuotąjį tos dienos bilietą. Penktoji ir tolimesnės kelionės, kiek jų bebūtų, tokiam keleiviui jau nebekainuos.

Paskyroje – ir bilietas, ir pinigai

Savo paskyroje galima turėti ir galiojantį terminuotąjį bilietą, ir pinigų. Kai kuriais atvejais tai racionalu: jeigu kelionės poilsio dienomis labai retos, verta pirkti darbo dienų terminuotąjį bilietą ir dar pervesti į paskyrą pinigų. Bilieto sistema, priglaudus kortelę prie komposterio. atpažįsta terminuotąjį bilietą ir darbo dienomis kaip tik jį ir skaito. Poilsio dienomis nurašomi pinigai iš paskyros.

Papildomas privalumas greta darbo dienų bilieto paskyroje turėti ir pinigų – galimybė naudotis maršrutiniais taksi mieste, važiuoti jais į Kretingą ir Palangą, važinėti ir priemiesčio maršrutais.

 Kelionių istorija išlaidas leidžia skaičiuoti tiksliai

Jau antrus metus savo istoriją skaičiuojanti naujoji e.bilieto sistema leidžia keleiviui savo paskyroje pasižiūrėti kelionių istoriją ir, jeigu jis naudojasi kartiniais bilietais, cento tikslumu susiskaičiuoti savo išlaidas, tarkim, mėnesiui.

Bendroji nuovoka gali suklaidinti, ir tokiam keleiviui gali nepagrįstai atrodyti, jog jis transportui išleidžia nedaug, mažiau nei pirkdamas terminuotąjį bilietą. Tuo tarpu kelionių istorija leidžia bilieto rūšį rinktis ne intuityviai, o racionaliai iki cento suskaičiavus ir palyginus išlaidas pagal pasirinktinus bilietų variantus. Tai irgi būdas – jeigu ne visada sutaupyti, tai bent būti ramiam,  kad įprastai pasirenkama bilieto rūšis ir yra pati įmanomai pigiausia pagal kelionių poreikį.

Prašome palaukti
Komentarai (2)
Danutė
IP: 84.15.191.169
Klaipėdoje brangus visuomeninis transportas. Ir nuolat brangsta. Žmonės nėra skatinami važiuoti šiuo transportu. Bent jau bilietukas galiotų kokią valandą, kad būtų galima pasinaudoti persėdant į kitą maršrutą. To tikėjausi, kai pakeitė bilietų nuskaitymo sistemą.

Danutei…su terminuotu bilietu, kuris neriboja persėdimų skaičiaus, atliekama ~70 proc. kelionių. Yra 1/3/7 dienų mėnesio darbo dienų ir viso mėnesio, analogiški 6/9/12 mėn. bilietai. Be to veikia dienos bilieto optimizavimas, kuomet 4 vienkartiniai el. bilietai (4*0,64 eur) automatiškai tampa dienos bilietu, kuris galioja iki dienos pabaigos ir visos kitos kelionės kainuoja 0 eur.

Anonimovičius
IP: 78.60.157.112
Jokiose naujienose neparašyti metai, kad ir šitoje "gruodžio 19 dieną". Kelintų metų gruodžio 19 dieną? Autobusuose tas pats - atspausdinti plakatai, metai nenurodyti, ką reiškia nuo "balandžio mėn"? Kelintų metų???

Anonimovičiui...sprendimas dėl 2020 metų kainų priimtas 2019 m. Ačiū už priminimą pakeisti aktualią informaciją plakatuose, transporto priemonėse.