Naujienų archyvas

Naujos e.bilieto teikiamos galimybės

Bazinį atsiskaitymo naujuoju e.bilietu rūšių paketą įdiegėme jau lapkričio mėnesį, o dabar nuosekliai plečiame papildomas jo galimybes. Kai kurios jų taps standartinėmis, o kai kurios tik išplės keleivio pasirenkamų atsiskaitymo būdų skaičių. UŽMIESTYJE GALĖSIME ATSISKAITYTI KITAIP Važiuojant į užmiestį nebebus privaloma bilietą pirkti iš vairuotojo. Turėdamas pinigų kortelėje, keleivis galės žymėti e.bilieto kortelę  įlipęs ir išlipdamas. Tokiu būdu iš jo sąskaitos bus nuskaityta tarifinė kaina už tą maršruto atkarpą, kurią jis realiai važiavo. Šiuo metu taip atsiskaityti jau galima 25, 26, 27 maršrutuose. Vėliau tokia tvarka galios visuose II ir III tarifinių zonų maršrutuose – 11A, 11B, 21, 28, 29, 30, 40, 41, 42 ir 100. Tokia prisiregistravimo/išsiregistravimo (angl. Check-in/Check-out) tvarka leidžia nesirūpinti grynais pinigais, palengvina vairuotojo darbą ir paspartina visų keleivių kelionę. Būtina žinoti, jog, išlipant neišsiregistravus tarpinėje stotelėje, bus nuskaityta kelionės kaina iki pat maršruto galo. Kelionės ataskaitą – kvitą, kuriame nurodyta kada važiavo ir kiek kainavo kelionė, keleivis gali gauti internetu, prisijungęs ir priskyręs kortelę prie savo paskyros. Svetainės adresas: bilietas.klaipedatransport.lt. Prašytume, kad naudotojai interneto svetainėje pasitikrintų, ar tikrai teisingos lengvatos priskirtos jų kortelėms, nes priemiestyje galioja kiek kitokia lengvatų tvarka, ypač - dėl mokinių ir jų amžiaus. DIENOS KELIONIŲ OPTIMIZATORIUS Mieste jau veikia dienos kelionių kainos optimizavimo paslauga – ne daugiau nei 2,32 eur per dieną. Jos esmė – tą pačią dieną atliekant kartiniais bilietais (galioja tik 0,58 eur bilietams) daugiau kaip 4 keliones, už tas papildomas keliones mokėti nebereikės, nes 4 kelionės virsta dienos bilietu, kuris galioja iki dienos pabaigos. Šiuo metu per dieną vidutiniškai daugiau nei 100  kelionių jau atliekama šia automatiškai suteikiama paslauga. Primename, jog kortelę prie skaitytuvo privalu glausti važiuojant ir 4+ kartą. DRAUGO BILIETAS – VISOS KAINOS Jau galima už kelionę sumokėti ir už savo bendrakeleivius (daugiausia vienu pirkimu – už 4 bendrakeleivius, tačiau tą operaciją galima kartoti). Toks bilietas, visame pasaulyje populiariai vadinamas “draugo bilietu”, kol kas pas mus yra tik visos kainos – 0,58 eur. Draugo bilieto pirkimo procedūrą galima pasižiūrėti mūsų mokomajame filmuke https://youtu.be/Ivllm4E53r4    . Nors instrukcija pateikta maršrutinio taksi pavyzdžiu, nuo 50-osios sekundės rodoma procedūra yra tokia pati ir maršrutiniuose miesto autobusuose.   

Taline už bilieto nepažymėjimą 40 eurų bauda

Klaipėdos miesto taryba yra nustačiusi, kad viešojo transporto keleiviai turi prievolę įlipę į maršrutinį autobusą žymėti elektroninį bilietą, - nepriklausomai nuo to, ar tai terminuotasis bilietas, ar keleivis važinėja su kartiniais. Privalomas terminuotųjų bilietų žymėjimas leidžia turėti tikslesnę kelionių ir bilietų statistiką ir geriau planuoti viešojo transporto darbą. Absoliuti dauguma mūsų keleivių tos privalomos taisyklės laikosi. O tų, kurie patingėdavo pažymėti terminuotąjį bilietą komposteryje, senojo e.bilieto sistema nefiksuodavo. Kontrolės metu tokį bilietą kontrolierės skaitytuvas rodydavo kaip galiojantį. Naujoji mūsų bilieto sistema nepažymėtą terminuotąjį bilietą kontrolės metu rodo kaip negaliojantį. Kontrolierė gali vietoje pakeisti savo kontrolės prietaiso nustatymus į kitą režimą ir pasitikslinti, ar tas bilietas – nors ir nenuskaitytas komposteryje – yra galiojantis. Tačiau taip gaištamas visų keleivių laikas. Tokį naujojo e.bilieto programinį sprendinį pasirinkome neatsitiktinai. Tokia tvarka yra Estijos Talino mieste. Ten keleivis, turintis teisę važiuoti nemokamai (o nemokamai ten gali važiuoti visi, deklaravę gyvenamąją vietą Taline), baudžiamas 40 eurų bauda, jeigu to savo nemokamo bilieto nebuvo nuskaitęs. Baudžiamas dėl labai rimtos priežasties: viešojo transporto organizatoriai negali gerai planuoti savo darbo informacinėje migloje, o savivaldybei reikia tikslios panaudotų pinigų apskaitos. Palyginimui – maksimali bauda Klaipėdoje už važiavimą visai be jokio bilieto tėra tik 30 eurų. Bendrosios viešojo transporto politikos Klaipėdoje tendencijos yra tokios, kad, nors ir mažais žingsneliais, einame papildomų lengvatų ir nemokamų kelionių link. Kitiems metams miesto taryba yra suplanavusi iki 10 nemokamo važiavimo per šventes dienų. Tokiomis aplinkybėmis vis aktualesnė tampa užduotis patikimai apskaityti keleivius ir, atitinkamai, nustatyti objektyviai pagristas kompensacijų transporto sistemai iš biudžeto sumas. Artimiausiomis savaitėmis kontrolė už važiavimą nepažymėtu terminuotuoju bilietu dar nebaus. Tačiau išsiblaškiusių keleivių prašytume nelaukti tos rūsčiosios dienos „D“ ir išanksto ugdytis įprotį privalomai žymėti terminuotąjį bilietą. Juo labiau, kad naujieji oranžiniai komposteriai veikia greitai ir be trikdžių.

Popierinis, tačiau – e.bilietas

Į apyvartą išleidžiame naujo tipo popierinius bilietus. Jų forma tokia pati, kaip senojo, tačiau nugarėlėje yra greito atsako (QR) kodas. Visi esame matę, kaip prekybos centre pardavėja nuskaito prekės kainą pagal etiketėje esantį brūkšninį kodą. Naujasis bilietas veikia tokiu pat principu: nugarėlė priglaudžiama prie oranžinio skaitytuvo apačios, prie stiklinio langelio. Oranžinis komposteris nuskaito bilietą, kontrolės metu kontrolierė mato, jog bilietas yra galiojantis. Kodėl pereiname nuo įprastų popierinių bilietų prie QR bilietų? Pagrindinė priežastis – tikslesnė keleivių apskaita. Informacija apie nuskaitytą tokį popierinį bilietą iš karto atsiduria mūsų sistemoje. Mes turime ribotą autobusų ridos resursą ir todėl itin svarbu matyti, kuriame maršrute kokiu laiku kokie yra keleivių srautai. Pagal tai galime tiksliau gludinti tvarkaraščius, prireikus manevruoti talpomis – leidžiant mažesnį autobusą esant mažesniam keleivių srautui. Suprantama, ir iki šiol mes turėjome supratimą apie tuos dalykus – daugiau kaip du trečdaliai kelionių atliekama su elektroniniais bilietais, ir jų glaudimus mes matome. Tačiau naujieji popieriniai mums leis srautus matyti arti 100% tikslumo. Ypač tai aktualu masinių švenčių metu, kai popieriniais bilietais naudojasi miesto svečiai ir klaipėdiečiai, įprastai važinėjantys savo automobiliais. Nėra ko slėpti: ne visada planuodami transporto poreikį tradicinėms šventėms mes pataikydavome: būdavo, kad trūkdavo autobusų, arba atvirkščiai – jie važiuodavo pusiau tušti. Naujasis popierinis bilietas, tegu ne iš karto, tačiau kaupiantis statistikai, leis racionaliai planuoti tokiomis dienomis autobusų poreikį. Prekyboje dar yra senųjų popierinių bilietų likučiai (be QR kodų nugarėlėje). Apsisprendėme jų neišimti ir nenurašinėti – jų gamyba nepigiai kainavo. Keletą mėnesių, kol pasibaigs senieji bilietai kioskuose ir „rankose“, išliks ir senieji mechaniniai „krokodilai“. Taigi jeigu turite senąjį bilietą – žymėkite mechaniniame komposteryje. Jeigu nugarėlėje yra QR kodas – glauskite prie stiklinio langelio oranžinio skaitytuvo apačioje.