Naujienų archyvas

Šventiniai tvarkaraščių pokyčiai

Atėjus Kalėdų šventėms, keičiasi viešojo transporto eismo ritmas. Mieste pokyčių nebus daug: penktadienį ir šeštadienį, gruodžio 24 ir 25 dienomis, važiuosime sekmadienio grafiku. Labiau keisis priemiesčio tvarkaraščiai – prasideda moksleivių atostogos, kurios tęsis iki sausio 7 dienos. Moksleiviai tuose maršrutuose sudaro didelę dalį keleivių, todėl tuo laikotarpiu tvarkaraščiai praretės.             Grafikų pokyčiai: maršrute Nr. 11A: nuo 2021.12.24 iki 2022.01.02 sekmadieniais ir šventinėmis dienomis (24,25,26, 01 ir 02) autobusas kursuos pakeistu, šiek tiek retesniu tvarkaraščiu; maršrute Nr. 14A autobusas gruodžio 25 ir sausio 1 d. nekursuos; maršrutuose Nr. 21 ir 21A autobusai gruodžio 25 ir sausio 1 d. nekursuos. Gruodžio 24, 26, 31 dienomis tvarkaraštis koreguojamas pagal Ermitažo/Promo darbo laiką; maršrute Nr. 30 darbo dienomis moksleivių atostogų metu, nuo 2021.12.27. iki 2022.01.07. sumažintas reisų skaičius. Kursuos tik vienas autobusas iš dviejų; maršrute Nr. 40 nuo 2021.12.24. iki 2022.01.09. autobusas kursuos pakeistu, šiek tiek retesniu tvarkaraščiu; maršruto Nr. 43 autobusas visomis dienomis nuo 2021.12.24. iki 2022.01.09. laikinai nekursuos. Reisai bus grąžinti nuo sausio 10 d. dabartiniu tvarkaraščiu, išskyrus sekmadienius (sekmadieniais  ir per šventines dienas iki pavasario autobusas nebekursuos).   Naujametinės nakties eismas:  Gruodžio 31 dieną autobusai darbą baigs anksčiau, tarp 20 ir 22 valandos, nelygu maršrutas. Maršrutinių taksi M5 ir M6 darbo grafikas pratęsiamas, paskutiniai jų reisai bus šiek tiek po vidurnakčio. Naujuosius miesto centre sutinkantys klaipėdiečiai namo galės grįžti proginiu 88 maršrutu (Ligoninė – Vingio g.) maždaug iki antros valandos nakties.  Šventinio laikotarpio tvarkaraščiai paskelbti mūsų puslapio Tvarkaraščių skiltyje.  

Tvarkaraščių pokyčiai

  “Aštuntuką”deriname prie traukinių  Nuo sekmadienio, gruodžio 12 dienos, vėlyvasis traukinys atvyks anksčiau – 22:48. Pagal jį paankstiname ir paskutiniojo 8-ojo maršruto autobuso reisą. Iš Autobusų stoties jis dabar išvyks 22:55 visomis savaitės dienomis. Pajudinome ir ankstesnius “aštuntuko” reisus dėl geresnės tarpusavio koordinacijos. Darbo dienomis maršrute pridedame dar vieną papildomą ankstyvąjį reisą, kad keleivius į stotį atvežtume 05:10 (traukinys išvyksta 05:25).   Kiti maršrutų pokyčiai  Nuo pirmadienio, gruodžio 13 dienos: 22 maršrute 06:22 reiso trasą iš Jūrininkų st. prailginame iki Kraštinės st.Grįžtamąjį reisą vėliname iki 6:52 (iš Kraštinės stotelės). Grįžta į Jūrininkus trumpąja trasa per Lypkių gatvę; 28 maršrute trumpiname trasą iki Autobusų stoties; 32 maršrute:Kretingai panaikinus savo maršutinius taksi ir pakoregavus Kretingos autobusų grafikus, keičiame ir mes 32-ojo maršutinio taksi tvarkaraštį. Išvykimo laikai koreguoti pagal Kretingos autobusų grafikus.   Nauji stotelių pavadinimai  Kranų stotelės pavadinimą keičiame į Gedminų baterijos. Jaunystės st. (Liepų g. ties Joniškės g.) pavadinimas keičiamas į Paupių st. Taip pat tokiu pat pavadinimu pridedame dar vieną stotelę 18, 25 ir 26 maršrutuose Klaipėdos kryptimi. Pradėjus veikti naujai “Rehau” gamyklai, 22 ir 22B maršrutuose "atidarome" nefunkcionavusią Šlapžemės stotelę.  

Išmanaus parkavimo sistemos įdiegimo projektas juda finišo link

Dar šiais metais pradėjo veikti bendra informacinė sistema, leidžianti iš anksto vairuotojams sužinoti apie laisvas parkavimo vietas septyniose Klaipėdos ir Neringos savivaldybės aikštelėse. Dar būdamas kelyje vairuotojas gali įvertinti aikštelių užimtumą ir priimti racionalų sprendimą. Vertiname šią paslaugą kaip pirmą žingsnį į platesnį miesto laisvų parkavimo vietų monitoringą. Ilgesnį laiką išbandę jos veikimą, įdiegsime ją, galbūt su reikiamomis korekcijomis, ir kitose intensyvaus parkavimo miesto teritorijose. Šiaurės rage, Piliavietės automobilių statymo aikštelėje, Smiltynėje ir Nidoje dabar jau yra įrengtos transporto priemonių skaičiavimo sistemos, kurios realiu laiku rodo užimtumą šiose vietose. Mūsų mobiliosios internetinio puslapio www.klaipedatransport.lt versijos pagalba vairuotojas iš anksto gali įvertinti padėtį ir pasirinkti, kur atvažiavus statyti automobilį ir kokį alternatyvų transportą naudoti. Ši naujovė įdiegta vykdant VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ Europos Sąjungos projektą „Automobilių statymas tampa išmanus“  (angl. Parking gets smart), kuriuo  siekiama optimizuoti automobilių statymą ir paskatinti piliečius naudotis viešuoju transportu. Konkrečios aikštelės šiam projektui pasirinktos atsižvelgiant į problemas, kurios vasaros sezono metu kyla į Smiltynę ir Nidą vykstantiems poilsiautojams. Iš Nidos, tarkim, į Jūrų muziejų važiuojančiai šeimai svarbu žinoti, ar bus laisvų vietų pasistatyti automobilį Smiltynėje. Tai svarbu ir iš Klaipėdos pusės renkantis keliavimo būdą į muziejų ar Neringą. Skirtingai nei kitos miesto centre esančios aikštelės, kurių užimtumas svyruoja nežymiai, stebimosios aikštelės patiria tiek paros, tiek ir sezoninių svyravimų šuolius. Sukaupti duomenys rodo, kad priklausomai nuo paros valandų ten užimtumas gali svyruoti iki 10 kartų, o sezoninės apkrovos keičiasi iki trijų kartų. Absoliutus sezoninis pikas stebimas Pilies aikštelėje: rugpjūčio mėnesį ten buvo pastatyti 35 000 automobiliai. Tai nereiškia, jog šitoje aikštelėje sunkiausia rasti vietą: ji tiesiog yra talpiausia, tai ir generuoja tokius didelius skaičius. Labiausiai pagal sezonus svyruoja Smiltynės aikštelės užimtumas, 2,5 karto: rugpjūčio mėnesį 24 400 automobilių, o lapkritį 9 400. Tuo svarbesnė vairuotojams tampa tikro laiko informacija apie aikštelės užimtumą:     Momentinis stovėjimo vietų užimtumas stebimose aikštelėse Projekte dalyvavo ne tik Neringa ir Klaipėda, tačiau ir partneriai iš Vokietijos, Lenkijos, Švedijos. Jų patirtimi rėmėmės ieškodami optimaliausių mums sprendimų. Šį sėkmingai realizuotą projektą vertiname kaip pilotinį: rasti sprendiniai galės būti multiplikuojami mieste visur, kur parkavimo vietų užimtumas yra ypač aktualus ir probleminis. Esamas miesto zonavimas pagal teritoriją neatspindi (o ir negali atspindėti) konkrečios aikštelės ar gatvės atkarpos populiarumo statant automobilius. Todėl jau patikrintos išmanaus automobilių parkavimo sistemos įdiegimas įmanomai didesnėje miesto teritorijoje leistų vairuotojams išvengti bereikalingos ridos ieškant laisvos statymui vietos – tokią vietą arčiausiai tikslo jie jau pakeliui galėtų matyti ekrane. Ateityje – ne tik mūsų puslapyje, tačiau ir mobiliojoje programėlėje bei švieslentėse aikštelių prieigose. Tačiau tokios sistemos įdiegimas jau reikalautų investicijų iš miesto biudžeto. Aikštelių užimtumo duomenys yra atviri. Pasaulio patirtis rodo, kad tai sukuria prielaidas ir kitų verslų pridėtinės vertės kūrimui: išmanaus parkavimo sistema turi įtakos ne tik judumo problematikai, tačiau ir kitoms miesto gyvenimo sritims. O sėkmingas Neringos ir Klaipėdos miestų bendradarbiavimas pademonstravo, kad tokią sistemą įmanoma išplėsti iki regiono masto, įtraukiant į ją ir, jeigu tik būtų parodyta iniciatyva, ir Palangos miestą bei Klaipėdos rajoną. VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” kasmet kartu su Europos partneriais vykdo po vieną-du transporto problematikos tarptautinius projektus. Šis keletą metų besitęsiantis projektas bus užbaigtas 2022-aisiais. Greta tiesioginės naudos miestui, darbas su tokiais projektais įstaigai leidžia būti pažangos priekyje, matyti tarptautines tendencijas, ruoštis naujovių atėjimui į Klaipėdą ir teikti, miesto tarybai pavedus, patikimas ekspertines išvadas konkrečiais darnesnio judumo klausimais.   Projektą remia:   VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” inf.