Naujienų archyvas

Dėl vėlavimų koreguojame priemiesčio maršrutų grafikus

Šį sezoną jau nebe pirmą kartą tenka priemiesčio maršrutams dėl komplikuotų eismo sąlygų pridėti važiavimo laiko. Dabar peržiūrime grafikus tų maršrutų, kuriuose vėlavimai jau turi ilgalaikį pobūdį ir esamas tvarkaraštis yra ženkliai pabėgęs nuo tikrovės. Todėl nuo pirmadienio, gruodžio 5 dienos, koreguojame tvarkaraščius 7, 15B, 25, 26 ir 35 maršrutuose. Reisų skaičius niekur nesikeičia, tik pastumdome laike problemiškus važiavimus: 7 maršrute – koreguojame darbo dienų tvarkaraštį dėl rytinio pikinio reiso vėlavimo. Taip pat 1-2 min. vėliname reisus 17-18 valandomis, kad būtų daugiau laiko persėdimams iš 14-to maršruto į 7-tą Klipščiuose; 15B maršrute – koreguojame laikus dėl geresnio koordinavimo Kalotės kryptimi su kitais (17, 23) maršrutais. Sutrumpiname pertraukas Normantuose, kad autobusui nereiktų per ilgai stovėti galutinėje stotelėje. Tų atstovų laikas perkeltas į Ligoninės stotelę; 25 maršrute – Plikių stotelėje keleivių laipinimas nustatomas griežtai tik prie žiede esančio mūrinio laukimo paviljono (žr. pridėtą schemą). Į šią žiede esančią stotelę autobusas privalomai užsuks važiuodamas abiem kryptimis. Tuo pačiu dėl vėlavimų ankstiname antrojo rytinio reiso pradžią. Buvusį ratą 6:30/6:58 (iš Klaipėdos/į Klaipėdą) ankstiname penkiomis minutėmis iki 6:25/6:53; 26 maršrute pirmojo rytinio rato, 5:32/5:55 (iš Klaipėdos/į Klaipėdą) dėl tos pačios priežasties irgi paankstiname 5 minutėmis; 35 maršrute - dar kartą koreguojame maršruto tvarkaraštį dėl rytinio pikinio reiso vėlavimo. Darbo pradžią ankstiname nuo 6:25 į 6:22, o 6:50 reisą iš Smilgynų paankstiname dviem minutėmis iki 6:48 val.  Pakoreguoti tvarkaraščiai paskelbti mūsų puslapio Tvarkaraščių skiltyje.

Papildomos transporto lengvatos – kas dešimtam klaipėdiečiui

Šį trečiadienį 70+ metų lengvatiniu senjoro bilietu atliktų kelionių skaičius nuo metų pradžios pasiekė 2 milijonų kelionių žymą. Klaipėdos miesto taryba yra nustačiusi papildomas, šalies įstatymais nenumatytas lengvatas 3 viešojo transporto keleivių kategorijoms. Visos trys lengvatos turi aiškų  socialinį turinį. Pirmoji lengvata – senjorams  iki 70 metų, patvirtinta 2016 metais. Miesto taryba atsižvelgė į tai, jog išėjus į užtarnautą poilsį klaipėdiečio pajamos paprastai sumažėja, o judumo poreikiai dar išlieka dideli. Tuo tarpu šalies įstatymas amžiaus lengvatą transporte nustato tik nuo 70 metų - iki jų dar reikia žmogui kažkaip išgyventi ir važinėti. Todėl Klaipėdoje buvo įvestos dvi naujos bilietų rūšys: 1) 365 dienų su 50% nuolaida pensininkams iki 70 metų; 2) 180 dienų su 50% nuolaida pensininkams iki 70 metų. Antroji miesto lengvata 2019 metais nustatyta pradinių klasių moksleiviams: 9 mėnesių bilietas už 10 eurų. Atsižvelgta į tai, jog jauni tėvai būna dar toli iki profesinės karjeros viršūnės ir pajamų maksimumo, o vaikų auginimas reikalauja papildomų išlaidų. Trečioji miesto lengvata įsigaliojo nuo šių metų pradžios: septyniasdešimties ir vyresni keleiviai gali naudotis 365 dienas galiojančiu bilietu už 10 eurų. Lapkričio 17 dieną nuo metų pradžios jau yra įsigyti  1 596 senjoro <70 bilietai, 2 487 Pradinuko bilietai,  11 053   senjoro >70 bilietai.  Taigi iš viso papildomomis transporto lengvatomis naudojasi 15 136 keleivių – kas dešimtas klaipėdietis. Tokių bilietų įsigijimo ir naudojimosi jais tvarka yra maksimaliai paprasta. Jie parduodami ir internetu, ir kioskuose, ir kitose platinimo vietose. Kontrolės metu kartu su pažymėtu bilietu reikia pateikti pensininko pažymėjimą (senjorai <70), moksleivio pažymėjimą (pradinukai), bet kokį dokumentą, patvirtinantį amžių (senjorai >70).  

Priminkime vaikams: bilietą žymėti būtina

Kasdien Klaipėdos viešuoju transportu atliekama apie 70 tūkstančių  kelionių. Iš jų apie 40 tūkstančių – su terminuotaisiais bilietais. Maždaug pusė pastarųjų – su 80% lengvatos terminuotaisiais bilietais. Daugumą šitų kelionių atlieka moksleiviai. Jie kartu su pažymėtu bilietu kontrolei privalo pateikti ir moksleivio pažymėjimą. Mokyklos dažniausiai išduoda į moksleivio pažymėjimą jau integruotą elektroninį bilietą, tad tokiu atveju pakanka vieno dokumento. Keleivių vežimo taisyklėmis nustatyta, jog įlipus privalu kaskart pažymėti ir galiojantį terminuotąjį bilietą. Toks, atrodytų, perteklinis reikalavimas tačiau turi prasmę: jis mums leidžia matyti tikslų viešojo transporto poreikį konkrečiame maršrute, konkrečiame jo reise ir stotelėje. Tačiau dar ne visi keleiviai moksleiviai yra išsiugdę įprotį visada žymėti savo terminuotąjį bilietą, todėl mūsų regimame kelionių vaizde atsiranda paklaidos. Tos paklaidos gali būti reikšmingos, kai sprendžiame, kokios talpos autobusą nukreipti į maršrutą, kokiu dažniu jį leisti, kokiu prioritetu savivaldybėms teikti laukimo paviljonų įrengimo sąrašą ir daugeliu kitų atvejų. Todėl vaikai, nežymėdami bilietų, nusibaudžia patys - gauna ne tokios geros kokybės, kaip galėtų, paslaugą. Ypač tai aktualu priemiesčio maršrutuose. Kaip rimtai viešojo transporto specialistai žiūri į kelionių apskaitos tikslumą, gerai parodo Talino miesto pavyzdys: nors miestiečiams viešasis transportas ten nemokamas, už važiavimą nepažymėjus nemokamo elektroninio bilieto skiriama 20 eurų bauda. Klaipėdoje mes baudų už važiavimą nepasižymėjus galiojančio terminuotojo bilieto neskiriame, - pasikliaujame keleivių sąmoningumu, ir jie mūsų nenuvilia. Tik jauniesiems mūsų keleiviams čia dar reikėtų pasitempti. Ir, suprantama, moksleiviams taip pat galioja bendrosios taisyklės: lipama pro priekines duris ir praeinama į salono gilumą nesudarant spūsčių; esant laisvų vietų atsisėdama, stovint važiuojama laikantis ranktūrio. Nuo mažens suformuoti teisingi kelionės įgūdžiai leis važiuoti saugiai ir patogiai. Pasikalbėkite apie tai su savo vaikais.