Naujienų archyvas

Taupymo sprendimai keleiviams/2024

Miesto taryba patvirtino naujas viešojo transporto bilietų kainas 2024-iesiems, su jomis artimiausiomis dienomis bus galima susipažinti www.klaipedatransport.lt . Vidutiniškai kainos didėja apie 7 %. Naujas autobusų ir maršrutinių taksi kartinių bilietų kainas matote pateiktoje lentelėje – atkreipkite dėmesį, kaip kartinio kaina skiriasi priklausomai nuo pasirenkamo atsiskaitymo būdo. Platus įvairių rūšių bilietų sąrašas pasiūlo sprendimų, kurie guviam keleiviui leistų ir kitus metus važinėti sena kaina - ar net pigiau nei šiemet. Atsisakius popieriaus – bus pigiau Spaudos kioskuose nebebus prekiaujama popieriniais 1 eurą kainuojančiais bilietais. Tačiau keleivis, pakeitęs pirkimo įprotį, galės kioske pasipildyti e.bilieto kortelės sąskaitą pinigais, kuriais atsiskaitant toks elektroninis bilietas kainuos tik 70 centų. Terminuotieji bilietai spaudos kioskuose bus parduodami kaip ir iki šiol, ir jų kaina nesikeičia, jie nebrangsta. Verta nusipirkti iki Naujųjų Iki Naujųjų metų nusipirkus 365 dienų bilietą internetu, būsimos kelionės kainuos 255 eurus. Tai 20 eurų pigiau nei tokį bilietą perkant jau nauja kaina. Nors suma atrodo didelė, tačiau padalijus iš bilieto galiojimo laiko, 365 dienų, vienos dienos kelionės kitąmet kainuotų tik 70 centų – tiek, kiek po Naujųjų viena kelionė atsiskaitant elektroniniu bilietu. Aštuonis eurus sutaupys šiemet internetu nusipirkę 180 dienų bilietą. Daugiausiai sutaupyti gali turintys fizinę Klaipėdiečio kortelę keleiviai: jiems 365 dienų bilietas perkant iki Naujųjų kainuoja tik 205 eurus. Beje, net ir po kainų pokyčio nuolatiniams keleiviams bus verta įsigyti fizinę Klaipėdiečio kortelę ir ja pirkti 365 dienų bilietą, jis kainuos 225 eurus. Šiemet jau per du šimtus klaipėdiečių metinį bilietą ir pirko su tokia kortele, sutaupydami po 50 eurų. Rečiau važinėjantys keleiviai, atsiskaitantys aplikacija telefone ar kitame išmaniajame įrenginyje, taip pat iki Naujųjų dar gali sena kaina pirkti kartinius bilietus ir su jais važinėti kitais metais. Tik primename jog šie bilietai turi galiojimo terminą – 1 metus nuo pirkimo.   Negaišinti vairuotojo – apsimoka Šiemet su popieriniais  bilietais miesto ir priemiesčio maršrutais buvo atlikta per  2 milijonus kelionių. Didžioji tokių bilietų  dalis (priemiestyje – visi) yra perkama iš vairuotojo. Tai gaišina vairuotoją (o kartu – ir bendrakeleivius), trukdo vairuotojui laikytis tvarkaraščio. Todėl ir apsispręsta, kad kainos skirtumas tarp elektroninio ir popierinio, perkamo iš vairuotojo, bilieto turi būti didesnis. Tikslas – kad per kitus metus ši apkrova vairuotojams sumažėtų dvigubai. Tuo pačiu, nesikeičia bilieto kaina atsiskaitant bekontakte banko kortele. Ji išlieka kaip buvo ir miesto autobusuose, ir maršrutiniuose taksi, ir priemiestyje. Tad retai važinėjantys keleiviai, įpratę atsiskaityti bankine kortele, kainų pokyčio visai nepajus. Pasikartosime: netgi 50 centų vienai kelionei sutaupys tie, kurie bilietą pirkdavo iš vairuotojo, jeigu jie pereis prie atsiskaitymo bankine kortele. Verta peržiūrėti bilieto pirkimo įpročius Viešojo transporto sistemoje yra keliolika bilietų rūšių. Žinant savo kelionių poreikį, galima pasirinkti ekonomiškiausią bilieto rūšį arba tokių rūšių kombinaciją. Tarkim, kai kuriais atvejais verta pirkti terminuotąjį autobuso darbo dienų bilietą ir kartu e.bilieto kortelės paskyroje turėti pinigų – retoms poilsio dienų kelionėms ar maršrutiniam taksi. Kai kuriais atvejais apsimoka pirkti trumpo galiojimo (1/3/7 dienų) bilietą. Tarkim, atidavus automobilį remontui. Gyvenant Palangoje ar Kretingoje, o dirbant Klaipėdoje, galbūt svarstytinas yra visų trijų zonų autobusų ir visų maršrutinių taksi terminuotasis bilietas, nors ir nėra pigus. Bet jis garantuotai bus pigesnis nei nuosavo automobilio eksploatacija. Kelionių poreikis skirtingas, ir atidus bilietų rūšių išstudijavimas leis pasirinkti pačius ekonomiškiausius kelionės apmokėjimo būdus. Socialiai jautrus sprendimas Tuo pačiu naujoji bilietų kainų architektūra išlieka socialiai jautri. Pradinuko bilietas ir kitais metais perkant kainuos tuos pačius 10 eurų. Ir galios jis jau nebe darbo dienomis 9 mokslo metų mėnesius (09 01 – 05 31), o darbo dienomis 365 dienų laikotarpyje nuo pirmojo jo pažymėjimo. Taigi galima sakyti, jog ši  bilietų rūšis - pinga. Nesikeičia 365 dienų bilieto kaina senjorams per 70 metų, ji kaip buvo, taip ir lieka dešimt eurų. Jaunesniesiems pensininkams, dar nesulaukusiems 70 metų, išlieka seniau miesto tarybos nustatyta 50% nuolaida 180 ir 365 dienų bilietams. Šiemet šios trys keleivių kategorijos bendrai yra įsigijusios 15 642 tokius ypatingų lengvatų ilgalaikius bilietus.  

Elektriniai autobusai – pagrindinėje miesto ašyje

Oras Klaipėdoje taps švaresnis - oficialiai pristatyta trylika triašių elektrinių autobusų (žr. pridėtą Savivaldybės informaciją Klaipėdos oras taps švaresnis: pradeda dirbti dar 13 elektrinių autobusų (klaipeda.lt) ). Autobusai aptarnaus 8, 8E, 10 maršrutus pakeisdami juose dyzelinius. Šie maršrutai nutiesti pagrindine miesto transporto ašimi – Taikos prospektu ir jo tęsiniais. Kitaip nei iki šiol eksploatuojami elektrobusai, kurių darbas buvo veikiau pilotinio pobūdžio – susipažinti vežėjui, UAB „Klaipėdos paslaugos“, su tokios transporto rūšies specifika, kaupti eksploatavimo patirtį – naujieji elektrobusai jau bus viešojo transporto sistemos „darbiniai arkliukai“, vežantys daugelį keleivių. Viename naujajame yra 49 sėdimosios ir 76 stovimosios vietos. Vienu metu jie visi maksimaliai gali vežti 1 625 keleivius. Mūsų specialistai autobusuose sumontavo visą e.bilieto sistemos įrangą įprastose salono vietose. Primename, kad komposteryje galime žymėti e.bilieto kortelę, mokinio e.pažymėjimą, Klaipėdiečio kortelę, bekontaktę banko kortelę/išmanųjį įrenginį, programėlės vienkartinį QR arba tradicinio popierinio bilieto nugarėleje esantį QR kodą.  Veikia išorinės ir vidinės švieslentės, garsiniai pranešimai ir davikliai,  būtini Transporto balso programėlės naudotojams. Estetiką vertinantys keleiviai atkreips dėmesį ir į salono apšvietimą. Linkime vežėjui sklandžios naujųjų elektrobusų eksploatacijos, o keleiviams – komfortiškos kelionės.

Vežame per sniegą ir ledą

Antrą dieną  autobusai Klaipėdoje ir užmiestyje važiuoja sudėtingomis eismo sąlygomis. Ledas, sniegas ant kelio dangos labai sulėtino bendrą eismo srautą, kuriame juda ir autobusai. Vakar reikšmingai vėlavo arba buvo neįvykdyti apie dešimtadalis reisų (~200). Vakar ir šiandien rytais autobusai reisuose „rinkdavo“ po keliolika papildomų minučių (tai vidurkis; būdavo ir prasčiau). Pirmą kartą papildomas minutes autobusai rinko Mogiliovo – Smiltelės  atkarpoje, kur šiaip problemų anksčiau nebūdavo. Pavakare buvo užkimšti visi pagrindiniai išvažiavimai tiek iš centro (Herkaus Manto gatvės mazgas ties geležinkelio viaduku,  Liepų g. nuo  Savivaldybės iki Jaunystės g.), tiek ir į priemiesčius (visa Slengių kryptis, visa Jakų kryptis - Baltijos/Šilutės žiedas estakada ir Jakų žiedas, Lypkių g. per LEZ‘ą). Vos geriau buvo Rimkų kryptyje: ten vėlavo, bet judėjo. Reikia suvokti, jog pririnkęs papildomas minutes (ar net pusvalandį, buvo ir taip) vienoje maršruto atkarpoje, tas autobusas jau nebegali laiku pradėti naujo reiso ir taip vėlavimai persikelia ir į kitus jo važiavimus. Nepaisant to, vakar buvo atlikti 76 tūkstančiai kelionių. Tai tiek pat kaip įprastas darbo dienos vidurkis šį lapkritį. Pagal išaugusį atsiskaitymą bankine kortele darome prielaidą, jog autobusą ar maršrutinį taksi rinkosi ir dalis atsargesnių lengvųjų automobilių vairuotojų. Taip praktika parodė, jog esame patikimiausia susisiekimo rūšis, kuria naudojamasi, kai nebegalima pasikliauti savo kojomis ar automobiliu. Negalime pažadėti, kad rytoj ir poryt autobusų tvarkaraščiai bus patikimesni. Tai priklauso ne nuo mūsų. Ne visos gatvės tinkamai nuvalytos, o orų prognozė rodo didesnį šaltį nei tas, prie kurio dar tirptų druska. Vadinasi, rytoj dar gali būti slidu, ir vėl važiuosime pagal faktines eismo sąlygas. O poryt prognozuojamas vėl nedidelis snygis. Keleiviams patariame planuojant kelionę naudotis tikro laiko autobusų judėjimo žemėlapiu telefone:  https://www.stops.lt/klaipeda/#klaipeda/map  arba Trafi programėle ar Google žemėlapiu (viešojo transporto sluoksnis). Šie įrankiai rodo, kurioje trasos vietoje yra autobusas, pagal tai galima planuoti savo atėjimo į stotelę laiką. Ir, suprantama, pagal galimybes nusimatykite protingą laiko atsargą kelionei. Būkime atidūs ir pagarbūs autobusų vairuotojams. Šiomis dienomis jie priversti aukoti savo poilsį tarp reisų ir dirbti sudėtingomis sąlygomis. Jiems dabar – didžiausias stresas. 

Mūsų įstaigai – garbingas apdovanojimas

Viešąjį transportą Klaipėdos mieste ir apskrityje organizuojanti VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” išrinkta Metų institucija kasmetiniame „Žaliojo susisiekimo apdovanojimų“ konkurse, kurį organizuoja susisiekimo ministerija bei „Lietuvos geležinkeliai“.   Šiandien mūsų įstaigos vadovui Tarptautiniame transporto inovacijų forume Vilniuje įteiktas šis garbingas konkurso apdovanojimas (nuotraukos autorė Olga Pososkova)   https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/treciaji-karta-iteikti-zaliojo-susisiekimo-apdovanojimai . Kasmetiniais apdovanojimais siekiama įvertinti žaliojo susisiekimo Lietuvoje iniciatyvas bei paskatinti ieškoti sprendimų, kuriais būtų didinamos tvaraus susisiekimo galimybės tiek verslui, tiek žmonėms. Ambicingiems Europos su klimato kaitai siejamiems tikslams pasiekti būtinos inovacijos visose susisiekimo srityse – tam reikia tiek sklandaus bendradarbiavimo, tiek drąsių sprendimų, leisiančių mažinti transporto sektoriaus sukuriamą taršos pėdsaką. Organizatoriai paskirdami apdovanojimą klaipėdiečiams patvirtina, jog mūsų įstaiga tikrai lyderiauja šalyje šioje srityje.  Apdovanojimai šiemet buvo teikiami 6 nominacijose: metų savivaldybė, ambasadorius, verslas, institucija, metų inovacija, metų iniciatyva. Paraiškas į Žaliojo susisiekimo apdovanojimų nominacijas vertino ekspertų grupė iš skirtingų 15 institucijų. Aukšto ekspertų įvertinimo sulaukė įstaigos pastaruoju metu įgyvendintos naujovės: įdiegta vieninga atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslauga Klaipėdos viešojo transporto tinkle - miesto ir priemiesčio autobusuose bei maršrutiniuose taksi ir vandens autobuse, taip pat ir galimybė pirkti e.bilieto kortele kelto bilietą; sukurta aplikacija vairuotojams, realiu laiku rodanti stovėjimo aikštelių užpildymą Klaipėdoje ir Neringoje.  

Dviračių laikyklų Rumpiškėse naudojimo statistika

Ateinant žiemai peržvelgėme, kaip dažnai buvo naudojamos naujos dviračių laikyklos renovuotame Rumpiškės kvartale. Jų eksploataciją oficialiai perėmėme vasaros pradžioje, tačiau faktiškai eksploatuoti, išdavinėti pirmuosius leidimus pradėjome jau gegužę.  Kadangi laikyklos atrakinamos telefonu, žinome tokių įvykių skaičių kiekvienai laikyklai ir pagal tai galime spręsti apie laikyklos naudojimo intensyvumą: (Apačioje – saugyklos numeris) Kaip matome, naudojimo intensyvumas gali skirtis daugiau nei dvigubai. Verta pabrėžti, kad visos šios saugyklos yra užpildytos, taigi tokia didelė amplitudė negali būti aiškinama tuo, kad kurioje nors jų likę daug laisvų vietų. Einant į atidarymų statistiką detaliau, lauktinai ryškus yra visų laikyklų naudojimo sezoniškumas: Maži vasaros pradžios skaičiai aiškinti tuo, kad tuo metu laikyklos dar tik pildėsi, dar buvo teikiami prašymai ir išdavinėjami leidimai. Nedidelį bendrą kai kurių laikyklų naudojimo intensyvumą aiškiname tuo, kad jas daugelis gyventojų apsisprendė naudoti jas ne pagal paskirtį, o tiesiog kaip papildomą nemokamą sandėliuką kieme. Laikomės nuostatos, kad žmonės geriau žino, ko jiems reikia. Jeigu savivaldybė apsispręs tęsti kompleksinę ištisų miesto kvartalų renovaciją Rumpiškės pavyzdžiu, tikėtina, kad prašys ir mūsų ekspertizės laikyklų eksploatacijos klausimais. Tam mes ir kaupiame jų naudojimo statistiką.

Bankine kortele atsiskaityti jau galima ir priemiestyje

Baigėme įdiegti atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslaugą visame Klaipėdos regioniniame maršrutų tinkle. Tokia kortele galima atsiskaityti miesto (I zonos) autobusuose, vandens autobuse, miesto bei Palangos ir Kretingos krypčių maršrutiniuose taksi, o dabar jau – ir priemiesčio (II ir III zonų) maršrutų autobusuose.  Transporto priemonių bilietų skaitytuvai pažymėti šį atsiskaitymo būdą palaikančių kortelių logotipais. Kortelių žymėjimas priemiesčio maršrutuose turi savo ypatumų. Kitaip nei I zonoje, kelionės kaina priemiestyje priklauso nuo važiuojamo atstumo. Todėl važiuojant iš Klaipėdos į priemiestį ir atgal, bankinę kortelę reikia glausti du kartus - įlipus ir išlipant. Pirmą kartą priglaudus rezervuojama suma iki maršruto galo, o išlipant anksčiau – perskaičiuojama išlipimo stotelės tarifu. Detaliai bankinės kortelės veikimą mūsų sistemoje esame aprašę savo DUK skiltyje https://www.klaipedatransport.lt/lt/banko-korteles-naudojimas-viesajame-transporte-121 . Tik norėtume atkreipti dėmesį, jog pačia paskutine rekomendacija (suabejojus pasitikrinti bilieto galiojimą antrą kartą glaudžiant) važiuojant priemiestyje vadovautis netinka. Tiesiog glausdami kortelę stebėkite užsižiebiančių lempučių spalvą (turi būti žalia) ir klausykite garsinio signalo (1 signalas). Bilieto kaina priemiesčio maršrutuose tokia pat, kaip ir perkant iš vairuotojo, nuolaidos nėra taikomos. Todėl reguliariai važinėjantiems priemiesčio keleiviams mes ir toliau rekomenduojame naudotis e.bilieto kortele ir e pinigine, kurioje galima nusistatyti lengvatas, o ir bilieto kaina mažesnė nei perkant iš vairuotojo. Kasdien važinėjantys gali taupyti ir pirkdami 1 arba 30 dienų terminuotąjį bilietą, galiojantį ir užmiestyje, ir mieste. Bankinė kortelė – sprendimas retai važiuojantiems keleiviams. Taip atsiskaitant nereikia rūpintis grynaisiais, nėra gaišinamas vairuotojas, paspartėja kelionė. Per keturis mėnesius (miesto autobusuos bankinė kortelė “startavo” gegužės 16 dieną) matome, jog šis papildomas pasirinkimas  yra reikalingas: sistemoje įvesta 16 tūkstančių unikalių kortelių, jomis atlikti 38 tūkstančiai kelionių.