Naujienų archyvas

Studentų lenktynės: pirmą kartą dalyvavo ir neįgalusis

Ketvirtadienio rytą Klaipėdoje jau 15 kartą atliktas eksperimentas, kurio metu aiškinamasi, kuris keliavimo būdas leidžia rytinio piko metu greičiausiai nukakti iš pietinės miesto dalies iki Klaipėdos universiteto miestelio. Tai be abejonės daugiausiai dėmesio kasmet sulaukiantis Judriosios savaitės renginys uostamiestyje. Studentai vėl judėjo beveik 8 kilometrų  trasa nuo Smiltelės stotelės iki KU Rektorato. Buvo lenktyniaujama aštuoniais judėjimo būdais: maršrutiniu taksi ir autobusu-ekspresu, paspirtuku, automobiliu ir elektromobiliu, dviračiu, elektriniu triračiu neįgaliojo vežimėliu bei bėgte. Šiomis lenktynėmis nėra siekiama kokių nors rekordų – tiesiog realiomis sąlygomis įvertinamas miesto infrastruktūros patogumas įvairioms transporto rūšims. Šių metų lenktynių “vinis” – neįgaliojo, atkarpą įveikusio elektriniu triračiu, dalyvavimas. Šį lenktynių dalyvį, jau nebe studentą, įtraukti pasiūlė patys studentai. Ir jo rezultatas tikrai neblogas. Rezultatai Neįprastai ilgai šį kartą važiavo maršrutinio taksi keleivė. Atvažiavo mikroautobusas jau vėluodamas, nes prieš atvažiuodamas dažnai stojo rinkdamas keleivius. Vėliau dažnai stojo juos išleisdamas. Galima daryti išvadą, jog maršrutinis taksi laiko pranašumą prieš autobusą turi ne piko laikais, kai jam neprireikia stoti kiekvienoje stotelėje.  Automobilio su vidaus degimo varikliu kelionės trukmę sąlygojo ilgesnė trasa aplenkiant Tiltų gatvę bei bendros eismo sąlygos. Glaudi laike lenktynių lyderių grupė (tarp 1 ir 4 vietos yra tik trijų minučių skirtumas) rodo, kad Klaipėdoje greičiausias kelionės būdas piko metu yra elektrinis paspirtukas, dviratis, elektromobilis ir ekspreso autobusas. Ir jeigu elektromobilį ne kiekvienas gali įpirkti ir išlaikyti, tai kiti trys pasirinkimai yra prieinami daugumai. Lenktynės nuo starto iki apdovanojimų ceremonijos buvo transliuojamos gyvai, pasižiūrėti šią laidą  https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=862536898833280 verta ir dėl to, kad kviesti miesto valdžios, policijos vadovai, eismo dalyviai joje komentavo ir bendrąsias visiems rūpimas eismo problemas: spūstis, eismo dalyvių įpročius, infrastruktūros plėtrą. Toks jau per eilę metų nusistovėjęs laidos standartas leidžia neformaliai, užtat iš esmės aptarti transporto rūpesčius mieste. Prieš kiekvienas tokias lenktynes dalyviai instruktuojami laikytis saugaus eismo reikalavimų; visais metais lenktynės vyko saugiai, be incidentų. Lenktynių dalyvius finiše tradiciškai pagerbė miesto mero pavaduotojas Algirdas Kamarauskas, KU rektorius prof. Artūras Razbadauskas, gausus žurnalistų būrys .  

Bankine kortele atsiskaityti jau galima ir priemiestyje

Baigėme įdiegti atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslaugą visame Klaipėdos regioniniame maršrutų tinkle. Tokia kortele galima atsiskaityti miesto (I zonos) autobusuose, vandens autobuse, miesto bei Palangos ir Kretingos krypčių maršrutiniuose taksi, o dabar jau – ir priemiesčio (II ir III zonų) maršrutų autobusuose.  Transporto priemonių bilietų skaitytuvai pažymėti šį atsiskaitymo būdą palaikančių kortelių logotipais. Kortelių žymėjimas priemiesčio maršrutuose turi savo ypatumų. Kitaip nei I zonoje, kelionės kaina priemiestyje priklauso nuo važiuojamo atstumo. Todėl važiuojant iš Klaipėdos į priemiestį ir atgal, bankinę kortelę reikia glausti du kartus - įlipus ir išlipant. Pirmą kartą priglaudus rezervuojama suma iki maršruto galo, o išlipant anksčiau – perskaičiuojama išlipimo stotelės tarifu. Detaliai bankinės kortelės veikimą mūsų sistemoje esame aprašę savo DUK skiltyje https://www.klaipedatransport.lt/lt/banko-korteles-naudojimas-viesajame-transporte-121 . Tik norėtume atkreipti dėmesį, jog pačia paskutine rekomendacija (suabejojus pasitikrinti bilieto galiojimą antrą kartą glaudžiant) važiuojant priemiestyje vadovautis netinka. Tiesiog glausdami kortelę stebėkite užsižiebiančių lempučių spalvą (turi būti žalia) ir klausykite garsinio signalo (1 signalas). Bilieto kaina priemiesčio maršrutuose tokia pat, kaip ir perkant iš vairuotojo, nuolaidos nėra taikomos. Todėl reguliariai važinėjantiems priemiesčio keleiviams mes ir toliau rekomenduojame naudotis e.bilieto kortele ir e pinigine, kurioje galima nusistatyti lengvatas, o ir bilieto kaina mažesnė nei perkant iš vairuotojo. Kasdien važinėjantys gali taupyti ir pirkdami 1 arba 30 dienų terminuotąjį bilietą, galiojantį ir užmiestyje, ir mieste. Bankinė kortelė – sprendimas retai važiuojantiems keleiviams. Taip atsiskaitant nereikia rūpintis grynaisiais, nėra gaišinamas vairuotojas, paspartėja kelionė. Per keturis mėnesius (miesto autobusuos bankinė kortelė “startavo” gegužės 16 dieną) matome, jog šis papildomas pasirinkimas  yra reikalingas: sistemoje įvesta 16 tūkstančių unikalių kortelių, jomis atlikti 38 tūkstančiai kelionių.

Kelionės su bankinėmis kortelėmis

   Ši vasara buvo pirmoji, kai Klaipėdos viešajame transporte tapo galima atsiskaityti ir bankinėmis kortelėmis. Per tris mėnesius sukaupta transakcijų statistika leidžia daryti pirmąsias išvadas tiek apie bendrąjį tokios galimybės poreikį, tiek ir apie bankinės kortelės populiarumą atskirose mūsų viešojo transporto rūšyse.    Šiuo metu apmokėti kelionę pasinaudota daugiau kaip 14 tūkstančių unikalių banko kortelių. Jomis iš viso atsiskaityta daugiau kaip už 33 tūkstančių kelionių.    Populiariausia bankinė kortelė buvo vandens autobuse. Čia daugiau kaip pusė kelionių (54 proc.) buvo apmokėta tokiu būdu. Tačiau absoliutūs skaičiai nėra dideli, nes iš vis kelionių L1 maršrutu buvo tik per šešis tūkstančius.    Antra pagal bankinės kortelės populiarumą VT rūšis – maršrutiniai taksi, čia taip apmokėta už 4,68 proc. kelionių – mieste bei Palangos ir Kretingos maršrutuose.    Mažiausiai kortelė populiari miesto autobusuose, tik 0,49 proc. kelionių, nors absoliutūs skaičiai čia didžiausi.    Paslaugos vartotojai, mėginę, tačiau neįstengę apmokėti už kelionę, kreipiasi į mus konsultacijų. Detaliai paslaugos veikimą esame aprašę savo puslapyje. Tačiau galima pakartoti, ką reikia žinoti: Žymėti vieną kortelę ar išmanųjį įrenginį, susietą su banko kortele. nes jei glaudžiama piniginė su keletu kortelių ar telefonas, kurio dėkle yra kortelių, skaitytuvas nesugeba atskirti, ką skenuoti. Kortelei turi būti aktyvuotas bekontaktis atsiskaitymas ir atsiskaitymas internetu ( e-komercija). Tai galima aktyvuoti/valdyti prisijungus prie el.bankininkystės. Kitu atveju ekrane pasirodo užrašas “Netinkama kortelė”.    Dėl tokių atvejų dažniausiai ir kreipiasi mūsų keleiviai. Rečiau, bet pasitaiko ir klausimų dėl banko rezervuojamos sumos, dienos kelionių optimizatoriaus veikimo, mokėjimo čekio. Į visus tuos klausimus yra atsakyta pateikiamoje DUK nuorodoje.    Rugsėjo mėnesį planuojame atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis galimybę pasiūlyti ir priemiesčio maršrutų keleiviams.    Apibendrinant, pirmoji statistika rodo, jog paslauga rado savo vartotoją: tai rečiau VT besinaudojantis keleivis, kuriam vietoj grynųjų pinigų ir laiko gaišimo perkant bilietą pas vairuotoją patogu už kelionę atsiskaityti jam jau įprastu bekontakčio mokėjimo būdu. Tokiu būdu mokant už kelionę galima ir sutaupyti: galioja dienos kelionių optimizatorius, tą pačią dieną atliekant tos pačios rūšies ir kainos kartiniais bilietais tiek kelionių, kad jų bendra kaina pasiekia terminuotojo dienos bilieto kainą, sistema sumokėtus pinigus automatiškai ir perskaičiuoja į dienos bilietą - daugiau tą dieną mokėti už papildomas keliones nebereikės.