Naujienų archyvas

Rajono maršrutų galai Klaipėdos mieste keisis

Nuo gruodžio 8 dienos VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ perima viso Klaipėdos rajono viešojo transporto maršrutų tinklo organizavimą. Dabar ir atokesnių rajono gyvenviečių keleiviai gaus to paties kokybės standarto paslaugą kaip ir Klaipėdos miesto bei priemiesčio keleiviai. Tuo pačiu keičiasi keturių rajono maršrutų trasos bei pradinės/galinės stotelės Klaipėdos mieste. Maršrutas Nr. 101 „Vėžaičiai – Klaipėda“ Ištiesinama maršruto trasa per Sendvarį ir toliau Mokyklos gatve (žr. pridedamą schemą). Nebelieka vingio į Senąjį Turgų. Maršrutas Nr. 110 „Gargždai – Dovilai – Klaipėda“ Ištiesinama ir į Senajį Turgų (tik išlaipinimas) nukreipiama trasa (žr. pridedamą schemą). Įlaipinimas bus Rumpiškėse stotelėje, ten, kur iki šiol įlaipindavo keleivius maršrutinis taksi. Maršrutinis taksi Nr. 116 „Gargždai – Klaipėda“ Trasa ištiesinama iki galutinės Arenos stotelės. Prašome atkreipti dėmesį, kad ten greta viena kitos įrengtos dvi stotelės – miesto ir priemiesčio autobusams. Maršrutinis taksi stos priemiesčio autobusams skirtoje stotelėje. Sutrumpinus trasą, piko metu maršrutinis taksi kursuos dažniau, jo trasos pabaiga Gargžduose bus miesto centre prie savivaldybės (įlipimo stotele lieka Gargždų autobusų stotis). Toks maršrutų pabaigos Klaipėdoje vietų išskaidymas ne tik paspartins kelionę, tačiau ir leis keleiviams Gargždų autobusų stotyje ir Laugalių stotelėje rinktis kelionei tą maršrutą, kuris priveš arčiausiai tikslo, ar tai būtų Klaipėdos autobusų stotis, ar Senamiestis, ar „Akropolis“ ir pietinė Klaipėdos dalis. Maršrutas Nr. 115 „Klaipėda – Rusnė“ Trasa trumpinama iki Kurėno stotelės (žr. pridedamą schemą), pakeliui tenkinant ir tankiausiai apgyvendintų pietinės Klaipėdos dalies kvartalų gyventojų kelionių į Šilutę ir Rusnę  poreikius. Šioje stotelėje maršrutą pradeda ir kiti Priekulės krypties maršrutai: Nr. 45 į Svencelę, Nr. 46 į Kintus. Šių ir kitų naujai integruotų Klaipėdos rajono maršrutų grafikus ir trasas galima pasižiūrėti mūsų puslapio www.klaipedatransport.lt Tvarkaraščių skiltyje. Pristatomi pokyčiai yra dideli tiek savo apimtimi, tiek ir turiniu. Todėl pirmosiomis po gruodžio  aštuntosios dienomis galimi šiokie tokie adaptacinio laikotarpio nesklandumai. Keičiasi dalis autobusų vairuotojų, daugeliui jų maršruto trasa yra nauja, nuolatinių keleivių įpročiai dar nežinomi. Todėl naujai integruotais maršrutais važinėjančių keleivių prašytume savo įspūdžius, pastabas pranešti mums nemokamu telefonu +370 800 12344 arba elektroniniu paštu [email protected], kad pereinamasis laikotarpis taptų kuo trumpesnis ir sklandesnis. 

Tolerancija kitiems – per empatiją ir supratimą

   Klaipėdos miesto savivaldybės iniciatyva viešojo transporto vairuotojams lapkritį UAB „Klaipėdos paslaugos“ bazėje vyko mokymai, skirti pažinti kliūtis, su kuriomis dažnai susiduria skirtingas negalias turintys keleiviai. Jų atstovai pasidalijo patirtimi, keliaujant su klausos, regos ar judėjimo negalia, ir pateikė pasiūlymus, padėsiančius šiems žmonėms lengviau orientuotis viešajame transporte, o vairuotojams suteikė žinių, kaip elgtis tam tikrose situacijose. Mokymuose – per pusšimtis dalyvių Iš viso įvyko treji mokymai. Juos vedė įvairių įstaigų atstovai. Mokymuose dalyvavo apie 80 viešojo transporto vairuotojų iš bendrovių „Klaipėdos paslaugos“, „Gintarinis vairas“, „Ridvija“, „Pajūrio autobusai“. Regėjimo negalią turinčiam svarbi klausa ir lytėjimas Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Klaipėdos filialo pirmininkas Mindaugas Triušys vairuotojams pristatė, su kokiais iššūkiais susiduria neregys ar silpnaregis bei pasiūlė atkreipti dėmesį į tam tikrus, autobusuose jau esančius įrankius, kuriuos būtų galima patobulinti. Vienas jų – elektrinių bilietų skaitytuvų vieta autobuse. „Svarbu, kad jie būtų tose pačiose autobusų vietose. 80–90 proc. šitas dalykas jau yra padarytas, bet dar ne visur. Tam, kad žmogus nesiblaškytų po saloną ir jums nereikėtų jo stebėti, būtų gerai, kad skaitytuvai būtų vidurinėje autobuso dalyje“, – siūlė M. Triušys. Siūloma, kad ir autobusų švieslentės, kuriose matyti autobuso skaičius ir gatvių pavadinimai taip pat būtų vienodo šrifto ir spalvos. Kadangi nematantis žmogus daugiausia orientuojasi klausa, svarbu, kad autobusui atvykus į stotelę būtų įgarsintas stotelės pavadinimas ir autobuso numeris. Tai padėtų ne tik šią negalią turintiems žmonėms, bet ir garbaus amžiaus klaipėdiečiams bei mažiesiems keleiviams. Padėti neįgaliajam prisitaikyti Pasak M. Triušio, neįgalieji ne visada gali atsistoti prie autobuso durų, tačiau „stop“ mygtuko paspaudimas turėtų būti laikomas signalu, kad asmuo ruošiasi išlipti. Aklasis, kurį lydi šuo pagalbininkas, privalo turėti pažymėjimą, įrodantį šią šuns funkciją. Taip pat ir pats aklasis turi turėti pažymėjimą, patvirtinantį jo negalią. Abu šiuos dokumentus keleivis turi parodyti autobuso vairuotojui įlipęs į transporto priemonę. „Smagu, kad galime išsakyti savo poziciją. Šios techninės priemonės padės vienai ar kitai žmonių grupei. Aišku, neįgalus žmogus irgi geba kažkiek prisitaikyti, tačiau pagalbos reikia. Situacijų yra įvairių ir visų neįmanoma išspręsti, bet pabandyti keistis, pagerinti situaciją, kodėl gi ne?“, – tikino M. Triušys. „Stop“ mygtukai reikalingi ir kurtiesiems Kurčiųjų bendruomenę atstovaujanti K. Rimkienė akcentavo, kad kurtieji, įlipę į autobusą, dažnai parodo kokį nors gestą, kad negirdi. Tad prašoma vairuotojų į tai neatsakyti, tiesiog linktelėti galva. Tiek klausos negalią turintiems žmonėms, tiek ir svečiams iš kitų miestų ar šalių, pagelbėtų autobuse įrengtas ekranas, kuriame būtų matyti esamos ir būsimų dviejų arba trijų stotelių pavadinimai. Taip pat siūloma ant apsauginio stiklo, už kurio sėdi vairuotojas, pakabinti lapą, kuriame būtų parašyta, kiek kainuoja bilietas su 50 ir 80 proc. Asmuo galėtų tiesiog parodyti pirštu, kokio bilieto norėtų. „Kurčiųjų bendruomenė labai dėkoja už „stop“ mygtukus. Daug kas akcentavo, kad būtų labai svarbu, kad jie tikrai veiktų, nes dalis kurčiųjų, kurie naudoja gestų kalbą, labai retai nori savo balsą rodyti, tad jiems sušukti „stop“ yra didelis stresas. Tikime, kad tolerantiškų žmonių yra tikrai nemažai. Dėkojame, kad galime išsakyti, kalbėtis ir dalyvauti diskusijose. Tikimės, kad į konstruktyvias pastabas bus atsižvelgta ir autobusais važiuoti bus dar geriau“, – kalbėjo K. Rimkienė. „Viską galima išspręsti“ A. Ruškys pasidalijo, kad judėjimo negalią turintys žmonės naudojasi dviejų tipų neįgaliojo vežimėliais: universaliais ir aktyviais. „Kuo jie skiriasi? Aktyvų vežimėlį galima drąsiai paimti už rankenų, pakelti už rėmo, padėti įvažiuoti. O universalūs vežimėliai būna pigūs, gležni, su jais reikia atsargiau“, – sakė A. Rūškys ir pridūrė, kad prašantysis pagalbos pats turėtų pasakyti, už kurios vežimėlio dalies galima paimti. Maršrutinio taksi vairuotoja šešerius metus dirbanti Vilma Grincevičiūtė pasakojo, kad šie mokymai vairuotojams – išties naudingi. „Daugeliui vairuotojų tikrai naudingi ir vertingi, nes turime visokių vairuotojų – ir tolerantiškų, ir ne. Man daugiau mažiau viskas buvo žinoma. Aš turėjau patirties veždama žmones su neįgaliojo vežimėliais, ir su regėjimo negalia turinčiaisiais esu bendravusi, jau žinojau, ko jiems reikia. Manau, kad žmogiškumas yra reikalingas. Visur visada galima paklausti, susikalbėti, susižinoti, ko reikia. Aš vairuoju mikroautobusą, man gal paprasčiau, nes jis mažas. Niekada nekyla jokių problemų, o kai yra noro, viską galima išspręsti“, – teigė V. Grincevičiūtė.  

Pereiname prie rudens tvarkaraščių

Nuo rugsėjo 2 d. grąžiname rudens sezono autobusų maršrutus bei tvarkaraščius.  Važiuosime rečiau – prie jūros, dažniau – darbo ir mokymosi maršrutais. Daugelyje maršrutų ir nekeisdami bendro reisų skaičiaus kiek pajudinome jų laikus, kad geriau atitiktų faktines rudens eismo sąlygas. Naujuosius tvarkaraščius jau paskelbėme Tvarkaraščių skiltyje http://www.stops.lt/klaipeda/ taip pat programėlėje Trafi, čia apibendrintai pristatome pokyčių esmę konkrečiuose maršrutuose. Darbų/mokyklų maršrutai Vėl pradeda kursuoti 5B, 13, 22A, 35 maršrutai; 1 maršrute pakoregavome važiavimo trukmes konkrečiose atkarpose; 2 maršrute – darbo dienomis daugiau reisų, važiuos papildoma mašina; 2A maršrute - darbo dienomis daugiau reisų, važiuos papildoma mašina; 3 maršrute reisų skaičius nesikeičia, koreguojamos važiavimo trukmės; 5 maršrute koreguojamos važiavimo trukmės, daugiau pasikeitimų dienos viduryje; 7 maršruto tvarkaraštis priderinamas prie 14 maršruto naujojo grafiko; 8/8E maršrutuose ženkliai didiname reisų skaičių darbo dienomis;   14 maršrute darbo dienomis suksis vienu autobusu daugiau; 17 maršrute koreguojame važiavimo trukmes visomis dienomis; 18 maršrute didinama reisų skaičių darbo dienomis, visomis dienomis koreguotos trukmės; 25/26 maršrutuose darbo dienomis rytinio piko reisuose į Klaipėdą atkarpose ties Slengiais, Ginduliais didiname važiavimo trukmę; 30 maršrute dažniname reisus, darbo dienomis nebeužsuksime į Smilgynus, nes ten pradeda kursuoti 35 maršrutas. Pajūrio/poilsinės kryptys 4 maršrutas rečiau kursuos savaitgaliais, darbo dienomis reisų skaičius nesikeičia; 4A maršrutas šaltuoju sezonu nebekursuos, paskutinė jo darbo diena 09 01; 6 maršrutas rečiau kursuos savaitgaliais, darbo dienomis reisų skaičius nesikeičia; 24 maršrute retiname reisus mokslo metų sezonui; M6 maršrutas visomis savaitės dienomis kursuos rečiau; Vandens maršrute L1 dėl trumpėjančios dienos trukmės nuimamas vėlyviausias reisas. Naujieji tvarkaraščiai paskelbti mūsų puslapio Tvarkaraščių skiltyje. Ilgametė patirtis rodo, jog kiekvieną rudenį eismo srautų situacija būna vis kitokia, kasmet prireikia ir papildomų rudeninių korekcijų. Neturime pagrindo manyti, jog šiemet tai jau iš karto pataikysime su autobusų talpomis ir grafikais. Todėl artimiausiomis savaitėmis atidžiai stebėsime eismo situaciją ir prireikus dar tiksliau kalibruosime viešojo transporto sistemos darbą. Kiekvieną rudenį į Klaipėdos viešąjį transportą ateina daug naujų dar neįgudusių naudotis mūsų paslauga keleivių. Moksleiviams ir jų tėvams esame paruoše atmintinę, galbūt bus naudinga su ja susipažinti https://www.klaipedatransport.lt/lt/naujienos/patarimai-moksleiviams-ir-ju-teveliams-1141 .      

Patarimai moksleiviams ir jų tėveliams

Prasidėjus naujiems mokslo metams  tiek moksleivių tėveliai, tiek patys moksleiviai susiduria su rūpesčiais ruošiantis naujiems mokslo iššūkiams. Neretai keliavimas į mokymo įstaigas, papildomus užsiėmimus – vienas iš jų. Patariame, ką svarbu žinoti pradedant keliauti viešuoju transportu. Nuo ko pradėti? Kad kelionė viešuoju transportu būtų lengva ir nekeltų streso, svarbu susidėlioti optimalų kelionės maršrutą. Tai galite atlikti naudodamiesi https://www.stops.lt/klaipeda/#plan/  arba Google Maps pagalba. Keletą kartų maršrutą reikėtų įveikti kartu su tėveliais, kad vaikas jaustųsi užtikrintai ir žinotų, kaip reikia elgtis keliaujant miesto ar priemiesčio autobusais. Iš anksto su juo aptarkite, kaip vaikui elgtis pamiršus išlipti savo stotelėje. Kaip apmokėti už kelionę? Susiplanavus maršrutą, svarbu išsiaiškinti, kokios yra apmokėjimo už keliones galimybės. Siekiant sutaupyti, rekomenduojame pildyti Klaipėdos miesto mokyklų išduodamą moksleivio pažymėjimą (numeris prasideda 380xxxxxxxxxxx) spaudos kioskuose, Narvesen, prekybos centrų Rimi, Maxima kasose arba internetu. Tačiau dar yra mokyklų, kurių išduodamas pažymėjimas nepalaiko e.bilieto funkcijos. Tokiu atveju vaikui reikės ir e.bilieto kortelės. Atkreipkite dėmesį, ar įsigyjant bilietą tinkamai pritaikyta keleivio lengvata. Kiek moksleiviui kainuoja kelionė viešuoju transportu? Įsigyjant vienkartinį popierinį bilietą pas vairuotoją moksleiviams taikoma 50 % nuolaida, o bilieto kaina – 0,75 EUR. Pildant moksleivio pažymėjimą pinigais, vienkartinio e. bilieto kaina – 0,35 Eur, o terminuotasis viešojo transporto 30 dienų bilietas miesto (1 zonos) kelionėms kainuoja tik 5,60 Eur. Moksleivio miesto ir priemiesčio (II zonos) ir miesto 30 dienų bilietas kainuoja 12,20 Eur. Daugiau informacijos apie bilietų kainas ir taikomas lengvatas rasite: http://senoji.klaipedatransport.lt/maps/bilietai.php.  Kaip pažymėti bilietą? Kiekvieną kartą įlipus į transporto priemonę, svarbu pažymėti bilietą – priglausti prie komposterio. Žalios lemputės ir garsinis signalas patvirtins sėkmingą bilieto pažymėjimą, o raudonos reikš, kad bilietas nėra nuskaitytas. Įlipama pro priekines duris, išlipama pro kitas. Važiuojama atsisėdus, jeigu yra laisvų vietų, arba stovint įsikibus. Ką daryti, jei moksleivis dar neturi pažymėjimo ar turimas galioja tik iki rugpjūčio 31 d., o naujasis dar nepagamintas? Moksleiviai ir studentai, dar neturintys pažymėjimo, rugsėjo mėnesį galės naudotis jiems suteikiamomis lengvatomis, jei su savimi turės ugdymo įstaigos pažymą, patvirtinančią moksleivio ar studento statusą. Moksleiviai ir studentai, kurių pažymėjimas baigia galioti 2024-08-31, rugsėjo mėnesį galės naudotis moksleiviams taikomomis nuolaidomis, keleivių kontrolei pateikdami seną moksleivio/studento pažymėjimą kaip teisę į lengvatą patvirtinantį dokumentą. Ką daryti, jei vaikas paliko savo daiktus viešajame transporte? Neturime centralizuotos pamestų daiktų saugyklos, keleivius pas mus veža daug vežėjų. Todėl labai svarbu kuo greičiau pranešti apie pamestą daiktą – nuo pranešimo operatyvumo labiausiai priklauso tikimybė atgauti daiktą. Skambinkite mums nemokamu numeriu +370 800 12344 arba rašykite [email protected]. Rekomenduojame moksleivių tėveliams taip pat ant mokyklinių kuprinių, sportinių krepšių, viršutinių drabužių (pvz., viduje esančių etikečių) užrašyti kontaktinį telefono numerį. Kokios ypatingos nuolaidos taikomos Klaipėdos miesto vaikams? Pradinių klasių moksleiviai gali naudotis 1 zonos 365 dienų, galiojančiu darbo dienomos, Pradinuko bilietu, kuris kainuoja 10 eurų. Šiuo metu, dar neprasidėjus naujiems mokslo metams, su tokiu bilietu jau važinėja daugiau kaip pusantro tūkstančio pradinukų. Kviečiame tėvelius, kurių mažųjų branda jau leidžia važiuoti autobusu, įsigyti Pradinuko bilietus.     

Nepakibkite ant internetinių sukčių kabliuko!

Internetiniai sukčiai nepraranda vilties iš mūsų keleivių išvilioti jautrius asmens duomenis ir pinigus – sukūrę melagingas FB paskyras lengvatikiams žada nemokamų kelionių. Pirmas toks jų antpuolis buvo prieš porą savaičių, dabar jie vėl suaktyvėjo. Panašu, kad esame platesnio antpuolio dalis: panašiai yra atakuojamos ir Vilniaus bei Kauno viešojo transporto sistemos. Sukčiai nukopijavę tikrų paskyrų dizaino elementus, nuotraukas, sukuria nepatyrusiai akiai vizualiai panašią į tikrą paskyrą ir joje siūlo atlikti veiksmus, už kuriuos žada nemokamas keliones. Pajungia ir botus, kurie komentaruose visaip džiaugiasi tokia „dovana“. Kaip nepakibti ant tokių sukčių kabliuko? „Internetinė higiena“ turėtų būti panaši kaip ir susiduriant su netikrų „bankininkų“ pasiūlymais ar raginimais. Net jeigu paskyra/puslapis vizualiai yra labai panašūs į tikrą, tačiau jame skelbiami viliojantys pasiūlymai mainais už nedidelę sumą ar tiesiog asmens duomenis – tikrai verta suklusti.   Pranešėme apie sukčius ir socialinio tinklo administratoriams, ir Nacionaliniam kibernetinio saugumo centrui. Ir jūs padarysite gerą darbą, jeigu pamatę šias sukčių paskyras bent kartą pranešite apie puslapį Facebook administratoriams, paspaudę pasirinkimą, kad tai yra "Apgaulė arba afera". Tikėtina, tos paskyros ilgainiui bus blokuojamos, bet neabejotinai kursis naujos. Tas nusikalstamas verslas nunyks tik tokiu atveju, jeigu ant sukčių kabliuko paklius tiek mažai žmonių, kad nusikaltėliams tiesiog nebus verta vargti „žvejojant“ labai jau pavienius patikliuosius. Jūsų dėmesiui – šiuo metu „populiarios“ sukčių paskyros: