Elektroninio bilieto sistema

ELEKTRONINIO BILIETO SISTEMA

 Elektroninio bilieto sistema

1. Kaip veikia el. bilietas?

Reikia turėti el. bilieto kortelę, kurią galima pildyti terminuotais (1/3/7/30/180 ir 365 dienų) bilietais, arba pildyti pinigais (priglaudus kortelę komposteris nuskaitys vienkartinės tam maršrutui galiojančios kelionės, bilieto kainą). Nuskaitytas vienkartinis el. bilietas galioja iki maršruto pabaigos.

Neturint kortelės galima įsigyti vienkartinį bilietą (QR) su aplikacija „E. Ticket Klaipėda. Tokiu atveju skanuojamas telefono ekranas. 

Taip pat yra vienkartinis popierinis el. bilietas (su QR kodu ant nugarėlės), kurį galima įsigyti Lietuvos spaudos kioske, Narvesen parduotuvėje arba pas vairuotoją autobuse.

2. Kas yra bilietų zonos ir kaip galioja bilietai maršrutuose?

1 zona - autobusų maršrutai Klaipėdos mieste (taip pat 7, 15B, 21A, 23, 24 maršrutai);
2 zona - autobusų maršrutai Klaipėdos miesto ir rajono savivaldybių teritorijose;
3 zona - autobusų maršrutai Klaipėdos miesto ir rajono, Kretingos rajono, Palangos miesto savivaldybių teritorijose.

Detaliau su bilietų galiojimo zonomis galima susipažinti: Nuoroda

3. Kuo skiriasi maršrutiniai taksi nuo autobusų?

M5, M6, M8 mieste ir M31, M32 priemiestyje yra pažymėti maršrutinių taksi ženklu (šachmatinė juosta švieslentėje ir šonuose) ir dirba taksi režimu. šiuose maršrutuose galioja kitos kainos, kitoks važiavimo/stojimo režimas ir negalioja lengvatos. Daugiau apie tai – DUK Maršrutinių taksi skiltyje.

4. Kokie terminuoti bilietai galioja ir autobuse, ir maršrutiniame taksi?

1 zonos mėnesio darbo dienų - 37 eurai.
1 zonos mėnesio - 52 eurai.
3 zonų mėnesio darbo dienų - 85 eurai.
3 zonų mėnesio - 99 eurai.

5. Kur galima papildyti el. bilietus ir pinigus į el. bilieto kortelę?

Internetu – susikūrus paskyrą bilietas.klaipedatransport.lt ir programėlėje E.  Ticket Klaipėda.

Klientų aptarnavimo centre – Daukanto g. 13A, Klaipėda (galima įsigyti kortelę, papildyti el. piniginę ir visus terminuotus bilietus)

Lietuvos spaudos kioskuose ir Narvesen parduotuvėse Klaipėdoje (galima įsigyti kortelę, papildyti el. piniginę ir visus terminuotus bilietus)

Rimi parduotuvėse Klaipėdoje, Klipščiuose, Dituvoje (papildyti el. piniginę ir visus terminuotus bilietus)  

Maxima kasose Klaipėdoje (galima papildyti tik terminuotus I zonos mėnesio bilietus)

Pildant pinigais fizinėse platinimo vietose, jei keleivis turi teisę į lengvatą, įsigyjant kortelę būtina nurodyti galiojantį nuolaidos dydį – 50 arba 80 proc. arba nurodyti socialinę grupę (plačiau apie grupes 13 punkte).

Pasikeitus statusui (baigus mokyklą, studijas, sulaukus vyresnio amžiaus nei 70 ir 80 metai ir pan.) būtina pakeisti statusą – paprašius kioske, Klientų aptarnavimo centre Daukanto 13A, arba pačiam internetinėje paskyroje. 

Pildant pinigais internetu (sukūrus paskyrą), suvedus kortelės duomenis, galima pačiam nustatyti lengvatos dydį, pasirinkus socialinę grupę.

5.1 Kada galima naudotis el. bilieto kortele papildžius pinigais?

Iškart po papildymo, gavus sėkmingą papildymą patvirtinanti laišką arba kvitą/čekį fizinėje platinimo vietoje. Sinchronizacija su transporto priemonėmis priklauso nuo duomenų perdavimo tinklo spartos.   

6. Kaip po papildymo galioja terminuoti bilietai?

Papildytų elektroninių terminuotų 1 / 3 / 7 / 30 / 180 ir 365 dienų ir  1 dienos renginio bilietų galiojimo pradžia yra pirmas pažymėjimas komposteryje, galiojimo pabaiga yra paskutinio bilieto galiojimo termino dienos paskutinio viešojo transporto reiso pabaiga.

Šiuo metu paskutinės dienos paskutinis viešojo transporto reisas baigiasi iki kitos dienos ryto 02:59:59.

7. Kur ir kaip žymėti el. bilietus?

El. bilieto kortelę reikia glausti komposterio viduryje (po ekranu) kur šviečia bekontaktės kortelės simbolis. Popierinį el. bilietą (su QR kodu ant nugarėlės) arba išmanųjį telefoną su nupirktu QR kodu programėlėje  reikia glausti komposterio apačioje prie stiklinio ekrano, skanuojant kodą. Visus bilietus įlipimo metu privaloma pažymėti skaitytuve, nepriklausomai nuo jų rūšies.

8. Ką rodo skaityvuvas?

Jei yra nuskaitomas galiojantis terminuotas bilietas arba pakankamas pinigų likutis vienkartiniam bilietui arba nuskaitomas nežymėtas bilietas su QR kodu – komposteris šviečia 4 žaliomis lemputėmis, vienu garsiniu signalu ir ekrane rodoma informacija apie terminuoto bilieto galiojimą arba nuskaityto vienkartinio bilieto kainą.

Jei kortelėje nėra galiojančio terminuoto bilieto, nepakanka pinigų arba žymimas jau anksčiau pažymėtas bilietas su QR kodu - komposteris šviečia 4 RAUDONOMIS lemputėmis, dviem garsiniais signalais ir ekrane rodoma informacija (priežastis) kodėl: nėra galiojančio bilieto arba nepakankamas likutis.

Jeigu skaitytuve matomas užrašas „Neatpažinta kortelė“ – reiškia skaitytuvas fiksuoja kažkokią kitą kortelę ar prietaisą, kuris turi NFC technologiją, tačiau nėra naudojamas e.bilieto sistemoje. Tai gali būti bekontaktės banko ar kitos kortelės, išmanieji telefonai, kuriuose tuo metu įjungta NFC  funkcija ir pan. Toks užrašas dažnai atsiranda kai keleivis bando glausti visą piniginę su daug įvairių kortelių, arba priglaudžią telefoną per arti NFC skaitytuvo, o ne prie langelio skirto QR bilietams.

9. Ką rodo komposterio ekranas jei el. bilietas pažymėtas tinkamai?

Viršutinė eilutė rodo galiojančio terminuoto bilieto galiojimo pabaigą (datą arba laiką) arba nuskaityto vienkartinio el. bilieto kainą.
Apatinė eilutė rodo pinigų likutį.

10. Ar galima važiuojant tame pačiame autobuse dar sykį glausti kortelę?

Taip, galima, antrą ir kitus kartus tame pačiame autobuse daugiau pinigų nenuskaitys. Tokiu būdu galima pasitikrinti iki kada galioja terminuotas bilietas ir koks yra pinigų likutis.

IŠIMTIS: priemiesčio maršrutuose 11A, 11B, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 34, 40, 41, 42, 43 ir 100. Antras priglaudimas fiksuoja išlipimą prisiregistravimo/išsiregistravimo (angl. Check in/Check out) sistemoje.

11. Kaip veikia pinigų pildymas ir nuskaitymas jei galioja nuolaidos?

Jei keleivis perka naują kortelę ir turi teisę i lengvatą, tuomet bilietų platinimo vietoje, pildant pinigus būtina nurodyti kokio dydžio lengvata galioja. Tuomet kortelei priskiriamas nuolaidos tipas ir komposteris automatiškai nuskaito pinigus su nuolaida.

Pildant pinigais internetu arba per mobilią aplikaciją(sukūrus paskyrą), suvedus kortelės duomenis, galima pačiam nustatyti lengvatos dydį, pasirinkus socialinę grupę.

12. Ką daryti jei nebeturi teisės į lengvatą arba pasikeitė lengvatos dydis?

Lengvatos dydį galima pasikeisti Klientų aptarnavimo centre (Daukanto g. 13A) arba pačiam savitarnoje  interneto puslapyje bilietas.klaipedatransport.lt bei programėlėje E.  Ticket Klaipėda - pridedant kortelę prie paskyros arba redaguojant esamos kortelės duomenis. Svarbu atsiminti, jog lengvatiniai bilietai galioja kuomet turimas dokumentas įrodantis teisę į lengvatą.

13. Socialinės grupės ir lengvatų dydžiai vienkartiniams el. bilietams.

Suaugęs – pilnos kainos bilietai mieste ir priemiestyje;

Senjorai iki 70 metų - pilnos kainos bilietai mieste ir priemiestyje;

Senjorai virš 70 metų – bilietai  su 50 proc. nuolaida mieste ir priemiestyje;

Senjorai virš 80 metų – bilietai  su 80 proc. nuolaida mieste ir priemiestyje;

Turintys 50 proc. neįgalumą  – bilietai  su 50 proc. nuolaida mieste ir priemiestyje;                   

Turintys 80 proc. neįgalumą – bilietai  su 80 proc. nuolaida mieste ir priemiestyje;

Mokiniai iki 10 metų – bilietai su 50 proc. nuolaida mieste ir priemiestyje;

Studentai  – bilietai su 50 proc. nuolaida mieste ir priemiestyje;

14. Kaip veikia internetinis bilietų pildymo puslapis fiziniams asmenims bilietas.klaipedatransport.lt ir įmonėms/įstaigoms imones.klaipedatransport.lt ?

Norint pildyti bilietus ar pinigus internetu, būtina paprasta registracija, naudojantis veikiančia el. pašto paskyra.

Prisiregistravus galima susivesti n turimų kortelių ir jas pildyti atskirai arba kartu, norimais bilietais arba pinigais. Suformuotą pirkimo krepšelį galima apmokėti vienu pavedimu – mokant banko kortele arba “bank link“.

Suformuotas krepšelis galioja 15 min., neatlikus mokėjimo krepšelis panaikinamas.
Puslapyje galima matyti kortelės pinigų likutį, galiojantį terminuotą bilietą, visas keliones, naudojant pinigus.

Ta pati paskyra galioja ir mobilioje aplikacijoje – E. Ticket Klaipėda.

15. Kaip nuskaitomi pinigai jei važiuoji 2-3 bilietų galiojimo zonoje (mar. 11A, 11B, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 34, 40, 41, 42, 43 ir 100)?

Elektroninio bilieto kortelėje turint pinigais papildytą e-piniginę nebūtina pirkti bilietą iš vairuotojo, o, taupant įlaipinimo laiką, už kelionę galima atsiskaityti glaudžiant kortelę prie komposterio.

Prisiregistravimo/išsiregistravimo sistema veikia dviejų glaudimų principu:

  • Įlipant į autobusą glaudžiama e. bilieto kortelė. Sistema rezervuoja maksimalią bilieto kainą pagal tarifikaciją nuo esamos iki galutinės maršruto stotelės.
  • Išlipimo metu tarpinėse stotelėse bilieto kortelę būtina glausti antrą kartą– sistema užfiksuoja išlipimo stotelę ir perskaičiuoja sumą pagal galiojantį tarifą tarp nuvažiuotų stotelių. Išlipant paskutinėje maršruto stotelėje glausti antrą kartą nebūtina, nes reisui pasibaigus, t.y. autobusui pasiekus galutinę stotelę visi iki tol pažymėti bilietai „uždaromi“ automatiškai ir kainos sumažėjimo jau nebebūna
  • Jeigu važiuojama iš 1 zonos (Klaipėdos miesto) į 2 ar 3 zonas, turint galiojantį 1 zonos terminuotą bilietą, bei  tuo pačiu į kortelę įkeltų pinigų kelionei  prisiregistravimo/išsiregistravimo sistema (check in/out sistema) turi būti aktyvuota papildomu kortelės glaudimu , t. y. viso 3 glaudimai – 1) mieste (nustokaitomas 1 zonos terminuotas bilietas); 2) pervažiavus miesto ribą (paskutinės miesto stotelės Jaunystės, LEZ, Lėbartų ir Laistų sodų) ir 3) išlipimo metu.

 

Svarbu žinoti:

  • Išlipimo metu (aktualu tarpinėse stotelėse) neatlikus glaudimo, autobusui užbaigus reisą, iš e.bilieto kortelės liks nuskaičiuota maksimali bilieto kaina tame maršrute.
  • Kortelėje turint galiojantį 1-os zonos (miesto) terminuotą bilietą prisiregistravimo/išsiregistravimo sistema I zonos (miesto) stotelėse nėra aktyvuojama, tai reikia atlikti kirtus miesto zonos ribą.
  • Negalima glausti e. bilieto kortelės prie skaitytuvo antrą kartą dar nenorint išlipti, nes tai padarius sistema užfiksuos kelionės pabaigą ir, keleiviui toliau tęsiant kelionę, jis nebeturės galiojančio bilieto.
  • Kelionės ataskaitą – kvitą, kuriame nurodyta kada važiavo ir kiek kainavo kelionė, keleivis gali gauti internetu, prisijungus ir priskyrus kortelę prie savo paskyros. Svetainės adresas: bilietas.klaipedatransport.lt. Taip pat šioje svetainėje galima pirkti bilietus arba papildyti e-piniginę.

 

16. Kas yra dienos optimizatorius?

Mieste jau veikia dienos kelionių kainos optimizavimo paslauga vienkartiniams elektroniniams bilietams perkamiems iš e. piniginės kortelėje. Šios funkcijos esmė – tą pačią dieną atliekant kartiniais bilietais daugiau kaip 4 keliones , už papildomas keliones mokėti nebereikės, nes 4 vienodos kelionės virsta dienos bilietu, kuris galioja iki dienos pabaigos. Autobusuose maksimali per dieną iš e. piniginės nuskaitytų kartinių bilietų suma yra 2,56 Eur (4x0,64), o nalogiškai maršrutiniuose taksi M5/6/8 – 4 kelionės po 1,10 eur, virsta dienos bilietu už 4,40 eur. Ši funkcija veikia tik visos kainos bilietams be lengvatų.

17. Ar galiu pažymėti bilietą kitam asmeniui arba kas yra Draugo bilietas?

Jau galima už kelionę sumokėti ir už savo bendrakeleivius (daugiausia vienu pirkimu – už 3 bendrakeleivius, tačiau tą operaciją galima kartoti). Toks bilietas, visame pasaulyje populiariai vadinamas “draugo bilietu”, kol kas pas mus yra tik visos kainos – 0,64 eur.(maršrutiniame taksi 1,10 eur).
Draugo bilieto pirkimo procedūrą galima pasižiūrėti mūsų mokomajame filmuke (Nuoroda). Nors instrukcija pateikta maršrutinio taksi pavyzdžiu, nuo 50-osios sekundės rodoma procedūra yra tokia pati ir maršrutiniuose miesto autobusuose. Pirmiausia žymimas bilietas už save, po to rodyklių bei OK mygtuko pagalba pasirenkamas norimas „draugo bilietų“ kiekis, ir procedūra užbaigiama glaudžiant kortelę, kad būtų nuskaityta atitinkama pinigų suma.

18. Neleidžia internetu arba aplikacijoje sumokėti už papildymą banko kortele. Ekrane rodo klaidos pranešimą, kurio gale yra 00000006.

Banko kortelė PRIVALO BŪTI registruota saugiam atsiskaitymui internetu.

Tai yra padaroma prisijungus prie savo banko, kuris išdavė kortelę, el. bankininkystės, skiltyje Mano kortelės arba Banko (mokėjimo) kortelės. Paslauga gali būti įjungiama arba išjungiama.

19. Kodėl neleidžia pasirinkti kortelės, neleidžia tęsti apmokėjimo ar kitaip nepavyksta paskyroje vykdyti pildymo operacijų internetu?


Dėl paskyros naudotojo duomenų saugumo, neatsijungus nuo paskyros ir nenaudojant paskyros kurį
laiką, automatiškai yra apribojamos galimybės pildyti bilietus / pinigus. Visi apribojimai panaikinami
paspaudus mygtuką “Atsijungti“, todėl prisijungus prie paskyros iš naujo galima vykdyti visas operacijas.

20. Neleidžia pildyti terminuoto bilieto, meta klaidos pranešimą – Card_Has_Negative_Balance

Jūsų kortelei buvo pritaikyta kreditavimo funkcija, t. y. leista apmokėti vienkartinę kelionę paskutinės kelionės metu,  net jei kortelės pinigų likučio nepakako įsigyjamo bilieto kainai. Tokiu atveju, reikia papildyti kortelę pinigais, t.
y. atstatyti teigiamą likutį (kortelės likutis matosi paskyroje), o tada pildyti terminuotą bilietą.

21. Mobilioji aplikacija e.Ticket Klaipėda – „Android“ ir „iOS“ įrenginiams

Šios programėlės pagalba galima pildyti norimus bilietus ar pinigus, matyti kortelės pinigų likutį ir bilietų galiojimą. Neturint kortelės galima programėlėje nusipirkti vienkartinius bilietus su QR, kuriuos skanuoti komposterio apačioje prie stiklinio ekrano, skanuojant kodą.

22. Neleidžia pildyti terminuoto bilieto ar pinigų, nes baigėsi kortelės galiojimo laikas

 Kortelės turi nustatytą galiojimo laiką, kuriam atėjus sistema nebeleidžia kortelės papildyti naujais bilietais ar e.pinigais. Kiekvienos kortelės galiojimo laikas yra skirtingas ir priklauso nuo to, kada buvo įsigyta kortelė. Pasibaigus kortelės galiojimo laikui, jeigu joje vis dar yra galiojantis terminuotas bilietas arba e.pinigų likutis, ją vis dar galima naudotis.

 

Prašome palaukti