Konferencijoje proveržio nesulaukėme

2014-11-21

Lapkričio 20 dieną Klaipėdos miesto savivaldybėje įvyko trijų savivaldybių – Klaipėdos ir Palangos miestų bei Kretingos rajono –  specialistų konferencija, kurioje nagrinėtos galimybės pagerinti susisiekimą viešuoju transportu.  

Žinia, Klaipėdos ir Klaipėdos rajono savivaldybių administracijos jau yra sukūrusios vieningą miesto ir priemiesčio maršrutų sistemą, kurioje galioja valstybės nustatytos lengvatos keleiviams, yra terminuotieji bilietai, kurie galioja ne tik priemiesčio, tačiau ir miesto viešajam transportui – atvykęs į miestą keleivis iki galutinio tikslo kelionę tęsia su tuo pačiu bilietu jau miesto autobusu.

Klaipėdos miesto savivaldybės interesas yra sumažinti lengvųjų automobilių, kasdien atvažiuojančių į miestą, srautą, todėl miesto savivaldybė siekia tokiais pat principais organizuoti ir maršrutus Palanga – Klaipėda bei Kretinga - Klaipėda. Kad atvykstančių lengvųjų automobilių problema yra aštri, rodo dabartiniai skaičiai: Kasdieninis automobilių srautas Palangos kryptimi yra 17,7 tūkstančių automobilių, o kelionių viešuoju transportu šia kryptimi yra tik 760. Kretingos krypties skaičiai, atitinkamai, yra 9,8 tūkst. ir 250. Lengvųjų automobilių vairuotojai į mūsų miestą „atveža“ taršą ir spūstis, todėl šios konferencijos rengimo iniciatyvą parodė kaip tik Klaipėdos miesto savivaldybė.

Įgyvendinus Klaipėdos savivaldybės siūlymą, kelionė iš Palangos į Klaipėdą atpigtų maždaug vienu litu (sulyginamo ilgio rajono maršrutuose iš gyvenviečių Klaipėdos rajone į Klaipėdos miestą visa bilieto kaina dabar yra 2,80 lito). O terminuotasis bilietas iš Palangos į Klaipėdą taip pat leistų papildomai nebemokant važiuoti ir Klaipėdos miesto autobusais. Atpigus bilietui, mažesnė būtų ir kompensuojamoji kainos dalis, kurią vežėjui moka savivaldybė – sumažėtų ir našta Palangos biudžetui. Tokie pat skaičiai yra ir numatomame Kretingos maršrute.

Deja, laukto proveržio konferencijoje neįvyko. Jos dalyviai tik abstrakčiai patvirtino bendrą interesą siekti patikimų, pigesnių ir patogesnių maršrutų iš gretimų miestų į Klaipėdą. Konferencijoje nutarta sudaryti darbo grupę, kuri jau derins savivaldybių interesus ir gludins būsimų maršrutų sąlygas.

Klaipėdiečiai gi nuosekliai siekia savo strateginio tikslo sukurti vieningą regioninę viešojo transporto sistemą ir yra pasiruošę atsakyti į visus partnerių klausimus, išsklaidyti esamus būgštavimus ir abejones. Esame dabar netrumpo kelio pradžioje, ir tikimės, kad jei ne šios, tai bent kitos kadencijos politikai Palangoje ir Kretingoje irgi žengs savo žingsnius.

Prašome palaukti
Komentarai (1)
Tom
IP: 78.61.176.78
Sveiki, šiek tiek dėl integracijos ir esamų maršrutų koregavimo. 1. Būtina integruoti Dituvą. Dabar į kur kas mažesnius Šernų sodus susisiekimas žymiai geresnis visais aspektais. Dažnai, ilgai, nebrangiai. Į Dituvą važiuojama rečiau ir tik iki 18:40. 2. Manau, galima mėginti prijungti Priekulę. Toliau galima pagalvoti apie Agluonėnus. 3. Aktyviai apgyvendinamas Ketvergių kaimas esantis ne prie pagringinio kelio į Šernus, o palei Minijos upę į dešinę prieš tiltą. Gal vertėtų pagalvoti apie kelis reisus užsukant į šį rajoną. 11B atliekantis 6 reisus per dieną turėtų tam tikti. Dėkoju

KKT…Strateginiuose Klaipėdos miesto planuose iki 2020 metų numatyta integruoti visus Klaipėdos miesto organizuojamus maršrutus. Todėl sodų bendrijos “Dituva” integracija, tai laiko ir Klaipėdos miesto savivaldybės apsisprendimo klausimas. Su kitų savivaldybių organizuojamais maršrutais yra sudėtingiau. Bijo jos stipresnių Klaipėdos miesto vežėjų konkurencijos, “neva vietiniai vežėjai praras darbą”. Deja, kelevių interesai, kas turėtų būti pagrindinis savivaldybių rūpestis, čia ne pirmoje vietoje. Mūsų nuomone, konkursinių procedūrų maršrutams aptarnauti taikymas, ne tik sumažintų paslaugos kainą bet pakeltų ir jos kokybę. Dabar, kai pamatai kai kurias priemiestyje važiuojančias transporot priemones, darosi graudu…