Naktinis autobusas: sudie iki pavasario
Šį savaitgalį nutraukiame sezoninio N1 autobuso eismą.
Sukaupta trijų metų šio autobuso kursavimo patirtis rodo, kad šiltojo sezono metu poreikis tokiam maršrutui yra. Tuo pačiu matome, kad tas poreikis yra ribotas ir su metais neauga.
Žinia, viešojo transporto maršrutams reikia laiko „įsivažiuoti“. Labai retai nutinka taip, kad naujas maršrutas iš pat karto užsipildytų keleiviais. Ramiai vertinome kuklius pirmųjų metų skaičius laukdami, kad toliau reikalai gerės. Autobuse galiojo ir terminuotasis bilietas, taigi tikėjomės, kad jį sodriai užpildys jau vien centre naktinėjantys studentai ar vakarinių pamainų darbuotojai.
N1 maršruto kasos aparato ir e-bilietų statistikos
|
Kelionės kasos aparato bilietais |
Kelionės e-bilietais |
Iš viso kelionų skaičius |
||||||||||||
2014 |
2015 |
2016 |
2015/2014 |
2016/2015 |
2014 |
2015 |
2016 |
2015/2014 |
2016/2015 |
2014 |
2015 |
2016 |
2015/2014 |
2016/2015 |
|
% |
% |
% |
% |
% |
% |
||||||||||
Gegužė |
182 |
231 |
167 |
26,92% |
-27,71% |
272 |
340 |
232 |
25,00% |
-31,76% |
454 |
571 |
399 |
25,77% |
-30,12% |
Birželis |
224 |
193 |
335 |
-13,84% |
73,58% |
355 |
383 |
351 |
7,89% |
-8,36% |
579 |
576 |
686 |
-0,52% |
19,10% |
Liepa |
326 |
374 |
365 |
14,72% |
-2,41% |
341 |
272 |
374 |
-20,23% |
37,50% |
667 |
646 |
739 |
-3,15% |
14,40% |
Rugpjūtis |
280 |
337 |
239 |
20,36% |
-29,08% |
360 |
246 |
259 |
-31,67% |
5,28% |
640 |
583 |
498 |
-8,91% |
-14,58% |
Rugsėjis |
143 |
166 |
230 |
16,08% |
38,55% |
133 |
146 |
209 |
9,77% |
43,15% |
276 |
312 |
439 |
13,04% |
40,71% |
Spalis |
157 |
148 |
|
-5,73% |
|
214 |
146 |
|
-31,78% |
|
371 |
294 |
|
-20,75% |
|
Viso: |
1 312 |
1 449 |
1 336 |
10,44% |
-7,80% |
1 675 |
1 533 |
1 425 |
-8,48% |
-7,05% |
2 987 |
2 982 |
2 761 |
-0,17% |
-7,41% |
Skaičiai rodo, kad mūsų optimistiniai lūkesčiai neišsipildė.
Tačiau pavasarį kaip ir kasmet naktinukas grįš į gatves. Vėlesnį maršruto likimą matome būsimos maršrutinių taksi integracijosį bendrą tinklą, kuri numatyta nuo kitų metų rugsėjo, kontekste. Galimus sprendimus dabar svarstome turėdami aiškų tikslą: užtikrinti patogų ir nebrangų susisiekimą mūsų keleiviams vėlyvuoju paros metu
.